رئیس جامعه تورگردانان ایران:

جامعه تورگردانان ایران آماده سرمایه گذاری در بناهای تاریخی است

۱۳۹۴/۱۱/۳۰ - ۱۱:۲۴:۲۶
کد خبر: ۳۷۵۱۸۱
جامعه تورگردانان ایران آماده سرمایه گذاری در بناهای تاریخی است
رئیس جامعه تورگردانان ایران، گفت: از آنجا که بناهای تاریخی یک ستون اصلی در صنعت گردشگری ایران محسوب می شوند، جامعه تورگردانان این آمادگی را دارد تا با هدف ایجاد جذابیت بیشتر و تامین محل اقامات برای گردشگران همکاری های گسترده ای را با صندوق احیاء برای مرمت و بهره برداری از این بناها و سرمایه گذاری در این حوزه آغاز کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ابراهیم پور فرج در حاشیه بازدید از سالن اختصاصی صندوق احیاء در نمایشگاه بین المللی گردشگری با اشاره به مشکلات فعلی صنعت گردشگری کشور، افزود: یکی از مسایلی که در حال حاضر در خصوص توسعه صنعت گردشگری در کشور وجود دارد، بحث اقامت و زیرساخت های آن است. در این خصوص صندوق احیاء می تواند بهترین نقش را بازی کند تا بناهایی که قابل تبدیل کردن به اقامتگاه و سالن پذیرایی هستند، در این چرخه قرار بگیرند.

وی با اشاره به دوره اخیر فعالیت های صندوق احیاء و شتاب فعالیت های این مجموعه افزود: خوشحالی من از اینجاست که شخصی مسلط به حوزه گردشگری و با شناخت و توانایی قابل توجه در این حوزه مدیریت صندوق احیاء را بر عهده گرفته است.

رئیس جامعه تورگردانان ایران تاکید کرد: اگر ما بتوانیم بناهای تاریخی خود را تبدیل به «بوتیک هتل» کنیم شاید یکی از راهکارهای عبور از بحران فعلی محل اقامت گردشگران باشد.

وی با بیان اینکه «جامعه تورگردانان این آمادگی را دارد که با مجموعه صندوق وارد گفت و گو شود تا در جاهایی که مانند اصفهان، یزد و کاشان که بن بست هایی وجود دارد، سرمایه گذاری هایی انجام شود»، تصریح کرد: جامعه تورگردانان در این راه هم می تواند از سرمایه اعضای خود بهره ببرد و هم با روابطی که دارد سرمایه های خارجی را جذب حوزه بهره برداری از بناهای تاریخی کند.

پور فرج در پایان گفت: یکی از جاذبه های اصلی تاریخی ایران که می تواند گردشگران را برای سفر به کشورمان ترغیب کند، همین بناهای تاریخی هستند. قسمت عمده ای از گردشگران خارجی اساسا با هدف دیدن همین بناها وارد ایران می شوند. حال اگر ما بتوانیم تجربه اقامت در این بناها را به گزینه های سفر گردشگران بیافزاییم، توانسته ایم با یک تیر دو هدف بزنیم. یعنی اینکه هم مشکل اقامت را حل کرده ایم و هم جذابیت مضاعف برای گردشگران خارجی ایجاد نموده ایم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز