تاکید بر توسعه مناسبات شهری تبریز و هامبورگ

۱۳۹۴/۱۲/۰۱ - ۱۳:۱۱:۴۹
کد خبر: ۳۷۵۶۳۰
تاکید بر توسعه مناسبات شهری تبریز و هامبورگ
شهرداران تبریز و هامبورگ بر توسعه همکاریهای دو جانبه شهری تاکید کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در دیدار شهرداران تبریز و هامبورگ بر توسعه همکاریهای دو جانبه شهری تاکید شد.

شهردار تبریز در این دیدار با اشاره به زمینه‌های گسترده توسعه مناسبات دوجانبه، بر لزوم ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کردند.
 
نجفی به حضور چشمگیر ایرانی‌ها و آذری‌زبان‌ها در هامبورگ اشاره کرد و افزود: این موضوع نشان می‌دهد که زمینه‌های اجتماعی هکاری دو طرف کاملا ً فراهم است و مسئولان دو طرف باید همکاری‌های مشترک اجرایی را پایه‌گذاری کنند و توسعه دهند.
 
وی با برشمردن پیشینه تاریخی تبریز در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گفت: به گواه تاریخ، تبریز همواره نقش تعیین‌کننده در حرکت‌های تحول‌آفرین و بالنده جمهوری اسلامی ایران داشته است، بنابراین همکاری‌های این شهر با شهری چون هامبورگ، می‌تواند به حوزه‌های ارزشمند همکاری دو کشور تسری بیابد.
 
نجفی با تاکید بر این که نگرش دیپلماتیک شهرداری تبریز در چارچوب سیاست‌های خارجی کشور، هیچ مانعی برای همکاری با شهرهای مختلف جهان، نمی‌بیند، افزود: مصمم هستیم که در زمینه های مختلف اجرایی اعم از سرمایه‌گذاری، عمرانی، خدماتی و فرهنگی، روابط خود را با هامبورگ توسعه دهیم.
 
شهردار تبریز با بر شمردن شاخص های بین المللی شهر تبریز افزود: جایگاه فراملی تبریز به خصوص در بحث گردشگری، می تواند در ارتباط با مدیریت شهری هامبورگ نیز مطرح شود که در این راستا، مبادله هیئت‌های تخصصی توسعه شهری و همچنین تعیین فرصت های مشترک گردشگری ، فرهنگی و هنری ضروری است.
 
نجفی افزود: تعامل تبریز و هامبورگ، بستر فرصت‌های ارزشمند توسعه‌محور است، از این رو طرح و بررسی قرارداد خواهرخواندگی دو طرف، گام طلایی دو شهر بزرگ از ایران و آلمان در این راستا خواهد بود.
 
اولاف شولتز، شهردار هامورگ نیز در این دیدار، با اشاره به مطالعات و شناخت خود از تبریز گفت: ارتباطات بین‌الملی ایران در ماه‌های اخیر رو به توسعه بوده است و همین امر، می‌تواند همکاری‌های تبریز و هامبورگ را در موضوعات مختلف اداره شهر، به نقطه مورد انتظار برساند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز