در حاشیه سفر به کرمان؛

دیدار پروفسور سمیعی از ارگ بم

۱۳۹۴/۱۲/۰۴ - ۰۹:۴۲:۴۵
کد خبر: ۳۷۶۶۱۱
دیدار پروفسور سمیعی از ارگ بم
پروفسور سمیعی متخصص و جراح برجسته مغز و اعصاب از ارگ بم دیدن کرد .
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، پروفسور سمیعی ابتدا در فرودگاه بم مورداستقبال حجت الاسلام  قاسم دانشی امام جمعه و رضا اشک فرمانداربم و دیگر مسئولان محلی  این شهرستان قرار گرفت وسپس به همراه دکتر سورنا ستاری معان علمی و فناوری رئیس جمهور از بخشهای مختلف منطقه بزرگ و ویژه اقتصادی ارگ  بازدید کرد.
 
بازدید از کارخانه مدیران خودرو، کارخانه کرمان موتور و بازدید از کارخانه تولید قطعات گیربکس خودرو و دیگر صنایع فعال در ارگ جدیدبم از دیگر برنامه های پروفسور سمیعی در سفر به بم بود.
 
پروفسور سمیعی در بازدید ازبخشهای تفریحی و سیاحتی ارگ جدید از نزدیک در جریان ظرفیتهای ارگ جدید بم قرار گرفت.
 
وی که بمنظور رایزنی برای ازسرگیری فعالیت فولکس واگن در ارگ جدید به این منطقه سفر کرده بود، در دیدار فرماندار ،امام جمعه و رییس شورای شهر  بم لقب شهروند افتخاری را نیز از فرماندار دریافت و از این رویداد ابراز خرسندی کرد.
 
جراح مشهور ایران و جهان همچنین در بازدید از بخشهای مختلف ارگ تاریخی بم ضمن بررسی دقیق سیر تاریخی ساخت این بنا و زندگی نیاکان بم در جریان روند بازسازی آن قرار گرفت وهمچنین از صنایع دستی موجود ارگ جدیدنیز دیدن کرد. 
 
در پایان این سفر و در مقابل درب ورودی ارگ قدیم بم ضمن اهدای تابلوی ارگ قدیم ، یک قطعه خشت قدیمی نیز از این بنای کهن که در قاب مخصوصی قرار داشت به همراه کتاب ارگ نامه تالیف محمود توحیدی ، تقدیم وی شد.
 
شهرداری کرمان نیز عنوان شهروند افتخاری کرمان را به پروفسور سمیعی اهداء کرد و دکترای افتخاری نوروفیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز به وی اهداء شد.

 

نظر شما