افتتاح دومین دوره مسابقات ملی شبیه‌سازی در دانشگاه آزاد همدان

۱۳۹۴/۱۲/۰۵ - ۱۳:۱۶:۳۷
کد خبر: ۳۷۷۲۱۱
افتتاح دومین دوره مسابقات ملی شبیه‌سازی در دانشگاه آزاد همدان
‌دومین دوره مسابقه ملی شبیه‌سازی همزمان با روز مهندس با هدف شناساندن بیشتر شبیه‌سازها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، دکتر علیرضا اسفندیاری‌مقدم، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان چهارشنبه، پنجم اسفند ماه در آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات ملی شبیه‌سازی گفت: با وجود نوظهور بودن حوزه شبیه‌سازی، این حوزه بسیار پویا است و اخباری بسیار از آن خواهید شنید.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری دومین دوره مسابقات شبیه‌سازی در همدان و تبریک روز مهندس، اظهار کرد: دانشگاه آزاد همدان در زمره 15 واحد دانشگاهی برتر در بیش از 300 واحد در کشور است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد همدان از نظر تولید علم به گواه آمار و اسناد جزو واحدهای برتر است، ادامه داد: این دانشگاه در جشنواره‌هایی از جمله جشنواره فارابی، فرهیختگان و از طرف ارگان‌های بین‌المللی به خوبی درخشیده است.

اسفندیاری‌مقدم با تاکید بر این‌که در بحث رباتیک و بازی‌های یارانه‌ای واحدهای دانشگاه آزاد قزوین و کاشان در کشور پیش‌قراول هستند، افزود: از سه سال پیش تصمیم گرفته شد که واحد همدان نیز در رشته شبیه‌سازی که رشته‌ای نوظهور است، دستی بر آتش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در راستای رشته نوظهور شبیه‌سازی گام‌های موثری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برداشته شده است، تصریح کرد: نشریه بین‌المللی ECT را راه‌اندازی کرده‌ایم.

اسفندیاری‌مقدم با تاکید بر این‌که در دنیای امروز باید اطلاعات را بروز کرد و اگر این طور نباشد از تکنولوژی عقب خواهیم افتاد، افزود: برگزاری چنین مسابقاتی گامی مثبت و پایدار در راستای افزایش شناخت است تا بتوان این پدیده نوظهور را واکاوی کرد و اطلاعات را بیشتر کردهو بتوان بشر را به سمت بهزیستن سوق داد.

دومین دوره مسابقات شبیه‌ساز امروز در پنج بخش شامل یک بخش مسابقه و چهار بخش آزاد به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان آغاز به کار کرد. این دوره از مسابقات ملی در پنج بخش شبیه‌سازی فوتبال دوبعدی، شبیه‌سازی فوتبال سه‌بعدی، شبیه‌ساز امداد و نجات، شبیه‌ساز مین‌یاب و شبیه‌ساز آزاد برگزار می‌شود.

در بخش شبیه‌سازی فوتبال دوبعدی 17 تیم در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند که دو تیم از مالزی و یک تیم از کانادا از طریق اسکایپ در مسابقات حضور دارند.

در بخش فوتبال شبیه‌سازی دو بعدی تیم‌هایی از دانشگاه‌های آزاد همدان، بروجرد، تهران مرکز و پیام‌نور تهران حضور دارند.

بخش دوم مسابقه شبیه‎ساز فوتبال سه‌بعدی است و هفت تیم در آن حضور دارند، در بخش شبیه‎ساز امداد و نجات نیز پنج تیم شرکت کردند.

در بخش مسابقات شبیه‎ساز مین‎یاب نیز پنج تیم در آن شرکت دارند و آخرین‌ بخش این دوره از مسابقات شبیه‎ساز آزاد است.

این مسابقات عصر چهارشنبه با معرفی تیم‌های برتر در بخش‌های مختلف به کار خود پایان خواهد داد.

 

نظر شما