فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی:

سارقان مسلح طلافروشی های مشهد دستگیر شدند

۱۳۹۴/۱۲/۰۵ - ۱۵:۲۳:۳۵
کد خبر: ۳۷۷۲۵۸
سارقان مسلح طلافروشی های مشهد دستگیر شدند
چهار سارق مسلح که به طلافروشی در چهار راه ورزش قاسم آباد مشهد دستبرد زده و 10 کیلوگرم طلا به سرقت برده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

 به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی  گفت: ساعت 20:23 روز بیست و ششم بهمن ماه، چهار سارق مسلح که یکی از آنان پوشش زنانه داشت به یک طلافروشی در چهار راه ورزش منطقه قاسم آباد مشهد حمله ور شده بودند و با تهدید اسلحه و تخریب شیشه های داخلی ویترین مغازه به وسیله تبر، 10 کیلوگرم طلا را به سرقت بردند.

سردار بهمن امیری مقدم افزود:‌ سارقان مسلح با دو دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش به سرعت از محل متواری شدند.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: با گزارش این سرقت مسلحانه به فوریت های پلیسی 110، ماموران کلانتری قاسم آباد در کوتاه ترین زمان ممکن در محل حاضر شدند و کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز در محل حضور یافتند و تحقیقات علمی پلیس از همان دقایق اولیه با هدایت بازپرس حیدری آغاز شد.

وی گفت: تحقیقات شبانه روزی کارآگاهان پلیس در قالب سه تیم عملیاتی و دو تیم اطلاعاتی در حالی با حساسیت ادامه یافت که خبر وقوع سرقت، موجی از احساس ناامنی در بین شهروندان به وجود آورده بود.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: پس از گذشت هشت روز از زمان وقوع سرقت، کارآگاهان در حالی عاملان سرقت را شناسایی کردند که این افراد هیچ سرنخی در محل وقوع سرقت برجای نگذاشته بودند.

سردار بهمن امیری مقدم خاطر نشان کرد: سرکرده باند به طور نامحسوس تحت نظر قرار گرفت؛ این فرد روز سه شنبه، چهارم اسفندماه سفری یک روزه به شهر دیگری داشت که با  همدستش غروب همان روز به مشهد بازگشتند.

وی اظهار داشت: عملیات دستگیری اعضای باند سرقت مسلحانه از ساعت11:45 شب چهارم اسفندماه پس از جلسه شور عملیاتی که در پلیس آگاهی خراسان رضوی با حضور بازپرس حیدری برگزار شد، آغاز و کارآگاهان با دستورات سرهنگ بیدمشکی، رئیس پلیس آگاهی استان در اولین اقدام غافلگیرانه خود، فردی به نام اسماعیل که 26 سال سن دارد را در مخفیگاهش واقع در محدوده خواجه ربیع مشهد دستگیر کردند.

 فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: رضا 29 ساله و وحید 30 ساله دو عضو دیگر این باند سرقت های مسلحانه که دارای سوابق کیفری هستند تا ساعات دو بامداد روز پنجم اسفندماه توسط کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی، اطلاعات جنایی و ماموران عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی هنگام استراحت در مخفیگاه شان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی اظهار داشت: مرحله نهایی این عملیات تا سپیده دم خورشید به طول انجامید و کارآگاهان مجتمع مسکونی در بلوار اندیشه قاسم آباد که محل سکونت و اختفای سرکرده باند سرقت های مسلحانه بود را تحت نظر قرار دادند.

وی گفت: با توجه به این که اسلحه و مهمات در اختیار سرکرده باند بود و از طرفی او در یک مجتمع مسکونی زندگی می کرد این مرحله از عملیات ، حساسیت های بیشتری پیدا کرده بود.

ساعت 6:30 بامداد روز چهار شنبه، پنجم اسفندماه بود که کارآگاهان در عملیاتی حساب شده و دقیق برای دستگیری سارق مسلح وارد عمل شدند.

متهم که موسی نام دارد به محض اطلاع از حضور ماموران انتظامی تصمیم عحیبی گرفت، او با یک رشته طناب قصد داشت از تراس آپارتمان طبقه پنجم که پشت ساختمان بود، خودش را به پائین برساند و متواری شود.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: متهم در حال پائین آمدن از ساختمان بود که خودش را در محاصره ماموران دید، او فکر نمی کرد که کارآگاهان پلیس آگاهی قسمت پشت ساختمان را نیز تحت نظر داشته باشند.

سردار بهمن امیری مقدم اظهار داشت: این متهم با شلیک گلوله به سمت ماموران انتظامی، مقاومت نشان می داد و حتی شهروندانی که شاهد این درگیری مسلحانه بودند را تهدید به تیراندازی می کرد.

وی گفت: حساسیت کار پلیس در این شرایط بیشتر شد و کارآگاهان ورزیده پلیس آگاهی خراسان رضوی با استفاده از قانون بکارگیری سلاح و به منظور تامین حفظ جان و سلامتی شهروندان اقدام به تیراندازی کردند که بر اثر اصابت گلوله به کتف این سارق مسلح،  تعادل خود را از دست داد و به پائین سقوط کرد در اثر این سقوط سارق مسلح از ناحیه پا نیز به شدت دچار آسیب و شکستگی استخوان شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: تحقیقات گسترده این پرونده برای کشف دیگر سرقت های مسلحانه اعضای باند ادامه دارد.

سردار بهمن امیری مقدم اظهار داشت: متاسفانه شهروندانی که در محل دستگیری شاهد صحنه عملیات بودند به توصیه های پلیسی برای ترک محل درگیری توجه چندانی نداشتند که از مردم عزیر انتظار داریم در این گونه موارد، هماهنگی های لازم را داشته باشند و به خواسته های و انتظارات پلیس که هدفی جز تامین نظم و امنیت شهروندان ندارد، توجه کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز