معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش :

۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در پرسش مهر ۱۶ شرکت کرده اند

۱۳۹۴/۱۲/۰۸ - ۰۹:۵۱:۵۱
کد خبر: ۳۷۸۱۳۶
۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در پرسش مهر ۱۶ شرکت کرده اند
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت : امسال در مجموع 3 میلیون و 200 هزار نفر در پرسش مهر 16 شرکت کرده اند .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا و به نقل از معاونت پرورشی و فرهنگی ، حمیدرضا کفاش در دیدار از دبیرخانه پرسش مهر 16 که در کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح برگزارشد با بیان این که امسال پرسش مهر 16 در 4 بخش خانواده، دانش آموزان، دانشجومعلمان و فرهنگیان برگزار می شود ، اظهارکرد : حدود 2 میلیون نفر از اولیای دانش آموزان شامل هرخانواده یک پاسخ در پرسش مهر 16 شرکت کرده اند که استان ها یک میلیون و 400 هزار نسخه آن را به سلیقه خود مجلد کردند و به دبیرخانه مرکزی ارسال کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: خانواده های استان های لرستان و قزوین نسبت به جمعیت دانش آموزان استان بیشترین مشارکت را داشتند. همچنین 130 نفر از اولیای دانش آموزان خارج از کشور در پرسش مهر 16 شرکت کردند.

وی  با بیان این که هر استان می توانست 134 اثر در 12 رشته را به دبیرخانه مرکزی پرسش مهر 16 ارسال کند، خاطرنشان کرد : در رشته های سخنوری 53 اثر، مقاله پژوهشی 248 اثر، شعر 242 اثر، داستان نویسی 175 اثر، وب نوشت 222 اثر، گرافیک 282 اثر، طراحی 91 اثر، نقاشی 153 اثر، خوشنویسی 214 اثر، فیلم کوتاه 79 اثر، نمایشنامه 81 اثر، سرود همگانی 37 اثر ارسال شده است و پاسخ اولیا به سوال رئیس جمهور بیش از 300 جلد کتاب می باشد.

کفاش با تاکید بر این که آثار رسیده طی هفته آینده به مدت 10 روز مورد داوری قرار می گیرد، افزود: در مجموع 3 میلیون و 200 هزار نفر در پرسش مهر 16 شرکت کرده اند که از این تعداد 2 میلیون آن آثار خانواده ها است و یک میلیون و 169 اثر مربوط به دانش آموزان است که دختران نسبت به پسران حضور بیشتری داشتند و 658 هزار نفر و پسران 514 هزار نفر شرکت کردند. همچنین 130 هزار معلم و دانشجو معلم در مسابقات شرکت کردند و حدود 229 اثر هم از مدارس خارج از کشور به دبیرخانه رسیده است.

وی بیان کرد: ستاد پرسش مهر مستقر در وزارت آموزش و پرورش و دبیرخانه آن در اداره کل فرهنگی هنری وزارتخانه برپا شد و 4 بخش برای فعالیت درنظر گرفته شد که عبارتند از 1. بخش مسابقات فرهنگی هنری که به اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی واگذار شد، 2. بخش برگزاری همایش ها که با عنوان فصل حضور به سازمان دانش آموزی واگذار شد که بیش از 30 هزار کرسی آزاداندیشی در سطح مدارس، 700 همایش منطقه ای و 32 همایش استانی برگزار شد، 3. بخش نشست های تخصصی به دانشگاه فرهنگیان واگذار شد که در پردیس های این دانشگاه نشست های تخصصی علمی با موضوع برجام برگزار شد و 4. بخش اطلاع رسانی و تبلیغات که به مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش سپرده شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز