معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان خبر داد:

توقف پذیرش در دبیرستان‌های تیزهوش تهران

۱۳۹۴/۱۲/۰۹ - ۱۷:۰۰:۰۹
کد خبر: ۳۷۸۸۲۵
توقف پذیرش در دبیرستان‌های تیزهوش تهران
معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت:دبیرستان های استعدادهای درخشان (تیزهوشان) شهر تهران سال آینده دانش آموز جدید نمی پذیرد.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به اینکه آزمون ورودی برای دبیرستان های تیزهوشان شهر تهران برگزار نمی شود، افزود: پذیرش دانش آموز در دبیرستان های تیزهوشان شهر تهران در سال های گذشته بیش از حد استاندارد بوده و بنابراین دانش آموز جدید ثبت نام نخواهد شد.
 
وی تاکید کرد: دانش آموزانی که در این مدارس تحصیل می کنند، به تحصیل خود در همین مدرسه ادامه می دهند و یا به سایر مدارس منتقل خواهند شد.
 
نستوه گفت: در استان ها و یا شهرستان هایی که دو مدرسه ویژه دانش آموزان تیزهوش وجود دارد بنا به تشخیص کمیته برنامه ریزی استان این مدارس یا با یکدیگر ادغام می شوند و یا پذیرش دانش ‌آموز در آنها متوقف می شود.
 
نستوه خاطرنشان کرد: در شهرهایی با بیش از یک مدرسه تیزهوش در جنسیت و دوره تحصیلی انتقال دانش آموز از مدرسه به مدرسه دیگر ممنوع است.
 
وی افزود: برگزاری هرگونه کلاس ویژه دانش آموزان تیزهوش در مدارس دولتی و غیردولتی، غیرقانونی است و برگزاری هرنوع آزمون برای شناسایی دانش آموزان تیزهوش نیز وجاهت قانونی ندارد.
 
معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان خاطرنشان کرد: دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان فقط از طریق ‌آزمون سراسری ورودی این سازمان به این مدارس وارد می شوند.
 
نستوه با اشاره به اینکه برخی موسسات علمی برای جذب دانش آموز نخبه به تبلیغات غیرقانونی روی می آورند تاکید کرد: خانواده ها فریب این تبلیغات از جمله بورسیه در دانشگاه های معتبرخارجی و ادامه تحصیل در خارج از کشور را نخورند.
 
وی تصریح کرد: تخلفات این موسسات غیردولتی از طریق مرکز ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش پیگیری شده است و با متخلفان برخورد خواهد شد.
 
نستوه یادآور شد: آموزش و پرورش هیچ مدرسه ای ویژه دانش آموزان تیزهوش به غیراز مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ندارد.
 
وی گفت‌: شهریه مدارس استعدادهای درخشان به میزان 50 درصد شهریه مدرسه غیر دولتی هر منطقه ای است که در سه ماه اول هر سال به این مدارس ابلاغ می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز