سخنگوی وزارت بهداشت:

۸۰ درصد مردم توان مراجعه به بیمارستان‌های خصوصی را ندارند

۱۳۹۴/۱۲/۱۰ - ۱۱:۱۰:۱۷
کد خبر: ۳۷۹۰۷۱
۸۰ درصد مردم توان مراجعه به بیمارستان‌های خصوصی را ندارند
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: 80 درصد مردم توان مراجعه به بیمارستان‌های خصوصی با تعرفه های فعلی را ندارند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر حریرچی در نشست خبری افزود: بین 15 تا 16 درصد مردم با کمک بیمه های تکمیلی و بین 5 تا 6 درصد آنان با طیب خاطر توان مراجعه به بیمارستان‌های خصوصی را دارند.

سخنگوی وزارت با اشاره به کمبود شدید تخت‌های بیمارستانی ادامه داد: برای رفع این کمبود، وزارت بهداشت با پروتکل‌هایی که در نظر دارد برنامه ریزی برای تحویل 20هزار تخت دولتی جدید را در نظر گرفته است.
 
وی گفت: در ده سال اخیر سالانه 2هزار تخت اضافه شده است که در این دو سال اخیر در اجرای طرح تحول نظام سلامت و کمک گرفتن از بودجه بهداشت و نیز یک درصد ارزش افزوده، به رشد چندین هزار تخت سالانه رسیده ایم.
 
فرسودگی 53 درصد تخت‌های بیمارستانی
 
حریرچی افزود: 53 درصد تخت‌های بیمارستانی فرسوده است که برخی از تخت‌های جدید جایگزین آنها می‌شود.
 
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: این وزارتخانه برای ورود بخش خصوصی به این سیستم، سرمایه گذاری بمنظور ارائه خدمت در بخش بهداشت از ساخت بیمارستان تا خرید تجهیزات در وزارت بهداشت را درنظر گرفته است، مثلا سرمایه گذار خصوصی می تواند، با ارائه زمین و تضمین خرید خدمت از سوی ما، با متوسط 70 درصد تعرفه دولتی و 30 درصد تعرفه تکمیلی، خدمات ارائه کند.
 
وی افزود: این پیشنهاد به بخش خصوصی شده است و یک پیشنهاد دیگر نیز برای سرمایه گذاران در دست بررسی است که برای درصدی از جامعه که بیمه تکمیلی دارند بیمارستانی احداث کنیم که جذب سرمایه کنند.
 
خالی بودن 40 درصد تخت‌های بیمارستانی بخش خصوصی

 حریرچی ادامه داد: هم اکنون 40 درصد تخت های بیمارستانی بخش خصوصی خالی است بنابراین ارائه کننده خدمت دربخش خصوصی باید در نحوه تامین منابع مالی و نوع خدمت خود و با تولید مناسب، انبوه و قیمت مناسب و با در نظر گرفتن استطاعت مردم، ارائه خدمت کنند.

 

 

نظر شما