باید ریشه های روان شناختی ارتکاب جرایم را شناسایی کرد

۱۳۹۴/۱۲/۱۰ - ۱۱:۱۸:۲۸
کد خبر: ۳۷۹۰۸۳
باید ریشه های روان شناختی ارتکاب جرایم را شناسایی کرد
رئیس اداره برآورد اجتماعی معاونت اجتماعی پلیس کرمان گفت: برای پیشگیری از وقوع جرایم باید ریشه های روان شناختی ارتکاب جرایم را شناسایی کرد.

سرهنگ "حسین صفی نتاج" انجام برآورد اجتماعی را راهکاری برای شناسایی علل جرایم دانست و گفت: با شناسایی صرف آسیب ها کار به پیش نمی رود و ما نیازمند ارائه راهکار نیز هستیم.

وی تصریح کرد: پلیس با انجام برآورد های اجتماعی و به دست آوردن اولویت ها می تواند فرماندهان را در جریان آسیب های اجتماعی قرار دهد و منبع قابل اتکایی برای کاهش آسیب ها فراهم آورد.

سرهنگ "صفی نتاج" وقوع سرقت را یکی از چالش های پیش روی جامعه عنوان کرد و افزود: برای پیشگیری از وقوع جرایم باید ریشه های روان شناختی ارتکاب جرایم را شناخت.

وی اختلالات تکانه ای را از مهم ترین علل ارتکاب سرقت ذکر کرد و بیان داشت: این اختلال در افرادی به وجود می آید که در برابر وسوسه و کشش ارتکاب سرقت مقاومتی از خود نشان نمی دهند و بعد از دست زدن به این جرم احساس لذت و رهایی می کنند.

صفی نتاج فقر عاطفی که بر اثر طلاق والدین، مرگ نزدیکان، تبعیض و افسردگی حاصل می شود را آسیبی بزرگ خواند و اضافه کرد: به تجربه دیده ایم که حسادت و قانع نبودن افراد در بسیاری از موارد ارتکاب سرقت را تسهیل کرده است.

رئیس اداره برآورد اجتماعی معاونت اجتماعی پلیس کرمان در ادامه گفت: تجربه های تلخ دوران کودکی و شکل گیری شخصیت ضد اجتماعی، فرد را به عنصری منتقم تبدیل می کند که همواره با دست زدن به اعمالی مانند سرقت به دنبال گرفتن انتقال از جامعه است.

وی پرخاشگری را برآیند به وجود آمدن احساس ناامنی در افراد توصیف کرد و اظهار داشت: وضعیت مشوش خانوادگی و دیگر عوامل محیطی می تواند پرخاشگری را در فرد تقویت کند و افراد پرخاشگر در ورود به اجتماع با تباه کردن اموال دیگران به احساس رضایت موقت دست پیدا می کنند.

صفی نتاج در پایان خودنمایی را یکی از دلایل ارتکاب سرقت از جانب جوانان دانست و گفت: برخی از افراد در این سنین برای نشان دادن غرور پوشالی، جرات و اقناع حس ماجراجویی خود به دزدی و غارت اموال دیگران می پردازند و از این راه نیاز به تعلق خاطر گروهی خود را برآورده می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز