معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

توسعه «پیش دبستانی» اولویت آموزش و پرورش است

۱۳۹۴/۱۲/۱۱ - ۰۸:۴۸:۱۹
کد خبر: ۳۷۹۳۷۰
توسعه «پیش دبستانی» اولویت آموزش و پرورش است
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت توسعه دوره پیش دبستانی برای تحقق عدالت آموزشی به ویژه در مناطق محروم کشور گفت: توسعه دوره «پیش دبستانی» از اولویت های آموزش و پرورش است .

به گزارش  گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمد دیمه‌ور» در نشست معاونین آموزش ابتدایی نواحی و مناطق 24 گانه استان اظهارکرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای کلیه اقدامات اجرایی حوزه تعلیم و تربیت کشور است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: منابع انسانی، مدیریت و راهبری آموزشی، برنامه درسی، منابع مالی ارزیابی و پژوهش و فضای و تجهیزات آموزشی، شش زیر نظام اصلی نظام تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین است که هر کدام دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

وی با بیان اینکه تربیت فرآیندی چند بعدی است، افزود: برای موفقیت در فرآیند تربیت باید به کلیه ساحت های آن توجه شود.

دیمه ور با اشاره به ضرورت تحقق عدالت آموزشی در سطح کشور، خاطرنشان کرد: عدالت آموزشی در دو حوزه دسترسی و کیفیت آموزشی معنا پیدا می کند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه گام اول برای تحقق عدالت آموزشی توسعه دوره پیش دبستانی است، افزود: شوق به تحصیل در دوره پیش دبستانی نهادینه می شود.

دیمه ور با بیان اینکه ردیفی برای آموزش پیش دبستانی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در بودجه به مجلس پیشنهاد شده است، افزود: این ردیف بودجه که مربوط به سال 95 است تحت عنوان «توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی» خواهد بود و مبلغ این ردیف بودجه 50 میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر‌ آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اکنون حدود 17 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیشنهاد اصلاحی داده‌اند که این رقم به 80 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: با این اعتبار می‌توان برای نوآموزان مناطق محروم، مرزی و دوزبانه کشور از نظر پوشاک و تغذیه حمایت انجام می‌شود و این موضوع هم برای نخستین بار است که اتفاق افتاده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر‌ آموزش و پرورش افزود: اجرای طرح انسداد مبادی بی سوادی از سال 92 در سطح کشور اغاز شده است که تا کنون 70 هزار کودک خارج از مدرسه به مدارس بازگشته اند.

دیمه ور با اشاره به آغاز مطالعات رتبه بندی مدارس بر اساس نقشه راه سند تحول بنیادین گفت: تا آغاز سال تحصیلی 97-96 کلیه مدارس کشور از نظر شاخص های آموزشی رتبه بندی می شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح تدبیر در مدارس ابتدایی گفت: این طرح بمنظور ظرفیت سازی برای رتبه بندی مدارس و نظام ارزیابی عملکرد مدیران مدارس در دستور کار قرار دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر‌ آموزش و پرورش با تاکید بر حضور خانواده ها و عموم آحاد جامعه در تحقق اهداف سند تحول بنیادین گفت: تعامل مسئولان آموزش و پرورش با دانشگاه فرهنگیان و تبیین نقش سایر دستگا های اجرایی در تحقق اهداف سند بنیادین یک ضروری است چراکه تحقق اهداف این سند از توان یک دستگاه اجرایی خارج است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز