انتخاب مردم سیستان پیامی برای محیط زیست ایران:

کیخا : برآوردن توقعات دوستداران محیط زیست در مجلس دهم هدف اصلی من است

۱۳۹۴/۱۲/۱۱ - ۱۳:۵۶:۵۲
کد خبر: ۳۷۹۶۱۳
کیخا : برآوردن توقعات دوستداران محیط زیست در مجلس دهم هدف اصلی من است
برنا:برای ایجاد یک کمیسیون قوی در بخش آب، کشاورزی منابع طبیعی و محیط زیست دست همکاری به سوی دوستداران محیط زیست ومنابع آب کشور و همین طور علاقمندان به توسعه پایدار کشاورزی دراز می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان به نقل از کلید ملی، دکتراحمدعلی کیخا، منتخب مردم سیستان در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی دراولین دیدارخود پس از پیروزی در انتخابات در جمع رئیس وکارکنان اداره محیط زیست شهرستان زابل حاضر شد و یکی از اهداف اصلی  خود برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی و شرکت در انتخابات مجلس را خدمت به ملت و کشور عزیزمان ایران درحوزه محیط زیست عنوان کرد. 

به گزارش خبرنگار کلیدملی، کیخا که پیشتر معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست بود در این دیدار گفت: از آنجائیکه یکی از مسائل اصلی کشور تخریب محیط زیست و منابع آب کشور است و به طور کلی این موضوع یکی از چالشهای اصلی توسعه کشورمحسوب می شود یکی از اهداف اصلی بنده برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و راهیابی به مجلس خدمت به ملت بزرگ ایران و کشور عزیزمان ایران در این عرصه بود . 

این متخصص اقتصاد آب نگرانی و در معرض تهدید بودن منابع آبهای زیر زمینی، رودخانه ها، تالاب ها، جنگلها، مراتع و تنوع زیستی کشور را یادآور شد و افزود: برای اعلام آمادگی جهت خدمت به محیط زیست کشور و بر آورده کردن توقعات دوستداران محیط زیست ایران در اداره محیط زیست شهرستان زابل به نمایندگی از محیط زیست کشور حاضر شدم  تا با تمام وجود بگویم از همین الان برای خدمت  در عرصه های مختلف محیط زیستی کشور و حفاظت از منابع آب و همچنین توسعه پایدار کشاورزی  آمادگی کامل داریم .

کیخا همچنین به تماس تلفنی خود با معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد و گفت: طی تماس تلفنی با سرکار خانم دکتر ابتکار این اعلام آمادگی را داشتم برای اینکه قبل از شروع به کار مجلس دوستداران محیط زیست و کارشناسان عزیز  چه در درون سازمان حفاظت محیط زیست و چه سازمانهای مردم نهاد چه اساتید محترم دانشگاهها هر گونه طرحی دارند چه در خصوص اصلاح قوانین موجود و چه تصویب قوانین جدید برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور و همچنین منابع آب کشور آماده کنند تا بتوانیم با تمرکز و توان مضاعف این موضوع را در مجلس پیگیری کنیم.  

 

 

 

منتخب دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سیستان  همچنین اضافه کرد: می خواهم این امیدواری را به همه دوستداران محیط زیست کشور  بدهم که تلاش خواهد شد ظرفیت مجلس آینده  در کنار سایر مسائل مثل بیکاری ، گرانی و فساد اقتصادی و اداری که جزو مسائل اصلی مردم در استانهای مختلف کشور هستند در خدمت حفاظت محیط زیست کشور باشد. سازمان حفاظت محیط زیست باید جایگاه واقعی خودش را آنچنان که در اصل 50 قانون اساسی دیده شده  کسب کند و بتواند فصل الخطاب باشد.

کیخا همچنین اظهارنظرهای تخصصی در اجرای پروژه ها و اجرای منویات مقام معظم رهبری که در 17 اسفند ماه سال گذشته هشدارهای لازم و باید ها و نباید های حفظ محیط زیست کشور را عنوان کردند را یادآور شد و افزود:  من احساس می کنم که با عقلانیتی که در دولت است و با وجاهتی که ریاست محترم سازمان حفاظت محیط زیست در عرصه های ملی و بین المللی در حفاظت از محیط زیست کشور دارند 4 سال پیش رو، 4 سال بسیار خوبی برای پیشبرد اهداف زیست محیطی کشور و حرکت در مدار توسعه پایدار خواهد بود و به ویژه در حوزه تالابها تلاش بسیار زیادی خواهد شد . 

 

*حیات سیستان بسته به حیات تالاب های بین المللی هامون 

احمدعلی کیخا در این دیدار به تالاب های بین المللی هامون اشاره کرد و افزود: معتقدم همه چیز منطقه به حیات تالاب های بین المللی هامون بستگی دارد و با رفع مشکل تالاب بخش قابل توجه ای از مشکلات مردم حل خواهد شد.

این متخصص اقتصاد آب تاکید کرد:  به نظر من احیای تالاب نیازمند یک همکاری همه جانبه بین المللی،  ملی و منطقه ای است و مردم و مسئولان باید دست به دست هم بدهند و در 4 سال آینده شاهد برداشتن گام های موثر و مثبتی برای احیای تالابهای بین المللی هامون باشیم .

 

*ایجاد کمیسیون قوی آب و منابع طبیعی در مجلس دهم 

احمدعلی کیخا، اظهار امیدواری کرد انتخاب مردم سیستان بشارتی باشد برای محیط زیست ایران و تاکید کرد: برای ایجاد یک کمیسیون قوی در بخش آب، کشاورزی منابع طبیعی و محیط زیست  دست همکاری به سوی دوستداران محیط زیست ومنابع آب کشور و همین طور علاقمندان به توسعه پایدار کشاورزی  دراز می کنیم. 

این عضو هیئت علمی دانشگاه همچنین تصریح کرد: امیدوارم اساتید دانشگاهها به ویژه در تهران بر خلاف دوره های قبل ، دور هم جمع شوند و دست به دست هم دهند و با ارائه مشورتهای تخصصی زمینه لازم را برای استفاده کامل از ظرفیت مجلس فراهم کنند.  

کیخا بار دیگر به انگیزه ورود خود به انتخابات اشاره کرد و گفت: یکی از دلایلی که به عرصه انتخابات وارد شدم این اعتقاد بود که عدم دارا بودن یک مجلس خوب امکان توسعه در کشور وجود ندارد. دست اندرکاران بخش کشاورزی، بخش آب ، بخش محیط زیست و مسئولان اجرایی قطعا این را می دانند که باید از ظرفیت مجلس به خوبی استفاده کند. لذا برای توسعه این بخشها بنده به سهم خودم از همین الان اعلام آمادگی کامل دارم که توسعه این بخشها  با کمک همدیگر، یک نگاه یکپارچه در بخش آب و کشاورزی و محیط زیست ایجاد کنیم و یک کمیسیون قوی کشاورزی را شکل دهیم. بنابراین از دوستداران این بخش می خواهم که همه با هم تلاش کنند تا چهار سال آینده چهار سال بسیار خوبی برای بخش آب و کشاورزی و محیط زیست و منابع آب طبیعی کشور داشته باشند. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز