فراخوان برگزاری دومین جشنواره دانش‌آموزی دریا در مدارس آغاز شد

۱۳۹۴/۱۲/۱۱ - ۱۵:۳۸:۵۲
کد خبر: ۳۷۹۶۷۸
دومین نشست دبیرخانه جشنواره دانش آموزی دریا با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نمایندگان سازمان‌های مرتبط با موضوع جشنواره با هدف بررسی آغاز فراخوان این جشنواره در مدارس برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان سازمان های مرتبط با حوزه دریا و محمدسعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حضور داشتند که درباره فراخوان و اطلاع سانی،شیوه‌نامه اجرایی برگزاری این جشنواره به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی در این نشست گفت: برای تهیه مجموعه ای جذاب در راستای برگزاری دومین دوره جشنواره دانش آموزی دریا لازم است از پتانسیل‌های تمام سازمان‌های مرتبط همانند قبل استفاده شود. به همین منظور ستاد برنامه دارد دومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت را با همکاری ارگانها در آبان ماه سال 95 برگزار نماید که جشنواره دانش آموزی یکی از بخش های این جشنواره ملی خواهد بود.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات مختلف و ارتباط با سازمانهای گوناگون از جمله آموزش و پرورش باید بتوانیم دامنه ارتباطی با مخاطبان جشنواره را گسترده تر کنیم.

دومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت

سیف همچنین گفت: این رویداد به دلیل وسعت جامعه دانش آموزی اهمیتی به مراتب ویژه و با درجه بندی بالا می باید. از این رو ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری سازمانها و نهادهای دریایی و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان،در صدد برگزاری دومین دوره از جشنواره دانش آموزی دریا است تا که در آن علاوه بر فرهنگسازی موضوع دریا و شناساندن امکانات ارزشمند آن در سطح جامعه، به دنبال شناخت استعدادها و رشد خلاقیت ها در این حوزه باشد.

براساس این گزارش، جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت شامل بخش های زیر خواهد بود:

بخش فن بازار شامل طرح ها و دستاوردهای فناورانه دریایی کشور

بخش دانش آموزی:جشنواره دانش آموزی دریا

بخش دانشجویی: جشنواره فیلم کوتاه 90 ثانیه ای، مسابقات شناورهای هوشمند

شایسته یادآوری است که این جشنواره با مشارکت فعال تر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان نسبت به سال قبل خواهد بود.

لزوم توجه به صنایع دریایی در تدوین برنامه ششم توسعه

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی با تاکید بر توجه به سیاست های کلی در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: بحث توسعه سواحل دریایی از مباحث مهم در برنامه ششم است و از محورهای اصلی و ضروری مطرح شده بحث توسعه سواحل مکران است و این مهم مرتبط با دریا و سواحل دریایی است، لذا ضرورت برگزاری دومین جشنواره دانش آموزی دریا قابل رویت است و به طور حتم در طی برگزاری نخستین دوره این جشنواره و دوره های بعدی می توانیم به جلب نظر دانش آموزان مدارس و به طور کلی کشور بپردازیم.

وی با اشاره به اهدای جوایز به آثار برتر، از مشارکت ارگان های دریایی در تقدیر از دانش آموزان سخن گفت و افزود: علاوه بر اهدای جوایز از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سوی سازمان ها و ارگان های دریایی جوایزی جهت تقدیر از آثار برگزیده در مسابقات اهدا خواهد شد.

 

نظر شما