مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش خبرداد:

آغاز اجرای طرح " آموزش حقوق وتکالیف به دانش آموزان دختر" در مدارس

۱۳۹۴/۱۲/۱۱ - ۱۵:۴۴:۳۱
کد خبر: ۳۷۹۶۸۱
آغاز اجرای طرح  آموزش حقوق وتکالیف به دانش آموزان دختر در مدارس
مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش از آغاز اجرای طرح " آموزش حقوق وتکالیف به دانش آموزان دختر" در مدارس سراسرکشور خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مهناز احمدی در اولین دوره آموزشی کتاب "حقوق و تکالیف دانش آموزان دختر" که در ساختمان علاقمندان برگزار شد اظهارکرد: لازم است مردم در تغییر و تحولات جامعه اطلاعات و آگاهی داشته باشند تا بتوانند به خوبی از حق و حقوق خود دفاع کرده و تکالیفشان را انجام دهند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با بیان این که طرح آموزش حقوق شهروندی برای 13 هزار دانش آموز دختر اجرا خواهد شد،  تصریح کرد : بسیاری از معضلات جامعه به دلیل عدم آگاهی افراد به وجود می آید که باید برای کاهش روند به وجود آمدن این معظلات در آموزش و پرورش آگاه سازی صورت می گیرد.

 وی با بیان این که این طرح امسال در مدارس دوره دوم متوسطه به صورت پایلوت در 15 استان اجرا می شود، خاطرنشان کرد: پس از نتیجه گیری مثبت از این طرح اجرای آن برای کل کشور در نظر گرفته خواهد شد.

احمدی افزود : طبق تفاهم نامه ای که معاونت امور زنان آموزش و پرورش با معاونت زنان ریاست جمهوری امضا کرده است کتاب آموزش حقوق به عنوان یک درس اختیاری برای دختران دوره متوسطه دوم خواهد بود.

 مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در کتاب درسی و برنامه های فوق برنامه مدارس در خصوص آموزش حقوق و تکالیف به دختران اشارات کمی شده است اما در این تفاهم نامه 5 برنامه مطرح شده که یکی از آنها مسائل مورد نیاز جوانان و نوجوانان به خصوص آموزش حقوق و تکالیف به دانش آموزان، مربیان و اولیا است.

وی  با بیان این که اعتبار اجرای این طرح از سوی معاونت زنان ریاست جمهوری تامین شده است، افزود: هدف از اجرای این طرح ارتقای آگاهی و اطلاعات دختران و پسران برای ورود به زندگی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز