وزیر آموزش و پرورش در همایش نکوداشت از پیشکسوتان امور تربیتی:

نقش مربی تربیتی به راهبر تربیتی تبدیل شود

۱۳۹۴/۱۲/۱۲ - ۰۸:۴۱:۵۰
کد خبر: ۳۷۹۷۹۱
نقش مربی تربیتی به راهبر تربیتی تبدیل شود
وزیر آموزش و پرورش گفت : توجه به تحولاتی که در جامعه حقیقی و مجازی رخ می دهد جا دارد نقش مربی تربیتی به راهبر تربیتی تبدیل شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، علی‌اصغر فانی در همایش نکوداشت پیشکسوتان امور تربیتی که در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد :‌ با توجه به تحولاتی که در جامعه حقیقی و مجازی رخ می دهد جا دارد نقش مربی تربیتی به راهبر تربیتی تبدیل شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد : همکاران باید نقش راهبری تربیت  ایفا کنند و از توانمندی های داخل و خارج مدرسه استفاده کنند تا در آینده شاهد تحولاتی در تربیت دانش آموزان باشیم.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های سال 95 وزارت آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین این وزارتخانه خواهد بود، خاطرنشان کرد: پیام اصلی سند تحول آموزش و پرورش، پیام تربیتی است و در تمام بخش‌های آن درباره تربیت و شکل‌گیری رفتار دانش‌آموزان متناظر با فرهنگ ملی صحبت شده است.

فانی با اشاره به تحولاتی که در جامعه امروز رخ می دهد اظهار داشت: توجه به مطالعات محیطی که باید در حوزه معاونت پرورشی به طور اخص و آموزش و پرورش به طور اعم انجام شود از نکات مهم امروز است. ما باید جامعه را رصد کنیم و نمی توانیم تحولات فضای مجازی را نادیده بگیریم.

وی افزود : اخیرا وزیرآموزش و پرورش با حکم مقام معظم رهبری در شورای عالی فضای مجازی عضویت پیدا کرده که این نشان از اهمیت موضوع در فضای آموزش و پرورش دارد. اگر ما چالش های درونی خودمان را حل و فصل نکنیم محیط بر ما غلبه می کند. لذا رصد تحولات محیطی ، گسست موجود در خانواده ها و تحولات محیطی آموزش و پرورش ایجاب می کند معاونت پرورشی برنامه ای متناسب با تحولات تدوین ، اجرا و پیگیری کند.

فانی به ساحت‌های تربیتی اشاره و بیان کرد: تربیت دانش‌آموزان باید چند ساحتی باشد و تربیت تک‌بعدی به هیچ عنوان مؤثر نخواهد بود و در برنامه ششم توسعه که از سال 95 تا 99 اجرا خواهد شد توجه به تربیت چند ساحتی باید مدنظر قرار گیرد. ضمن اینکه تمام فعالیت‌ها نیز براساس سند تحول انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش به عملیاتی کردن طرح جامع، تعمیق و ترویج اقامه نماز اشاره کرد و گفت : یقیناً دعوت دانش‌آموزان به اقامه نماز می‌تواند در نهادینه کردن اقامه نماز در آنها مؤثر باشد و در این راستا حدود 19 هزار روحانی و 36 هزار همکار فرهنگی در مدارس کشور هر روز نماز جماعت برگزار می‌کنند که باید این امر توسعه یابد.

وی به مشارکت خانواده‌ها در امور پرورشی و فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد : بدون مشارکت خانواده‌ها، معلمین و عوامل مؤثر در تربیت به تنهایی قادر به حمل این بار سنگین نیستیم چرا که تربیت یک فرایند است و عوامل متعددی در این فرایند مؤثر است.

فانی بر تقویت شوراهای دانش‌آموزی، شوراهای معلمی و انجمن اولیاء و مربیان تأکید کرد و گفت : مشارکت مردم در امور تربیتی و آموزشی فرزندان‌شان به تعلیم و تربیت مؤثر و مفید آنها برای جامعه کمک می‌کند.

وی با تأکید بر بزرگداشت دانش‌آموز شهید، مربیان شهید و شهدای فرهنگی، گفت : سرکشی از خانواده‌های شهدا جزء تکالیف ما است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نقش امور تربیتی در شرایط حاضر باید متناسب با چالش، نیازها و ضرورت‌های عصر حاضر باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز