معاون پژوهشی موسسه هم اندیشی جهانی راه برتر خبر داد:

مواد مخدر کانون جرایم سازمان یافته

۱۳۹۴/۱۲/۱۲ - ۱۲:۰۴:۵۹
کد خبر: ۳۸۰۰۱۳
مواد مخدر کانون جرایم سازمان یافته
معاون پژوهشی موسسه هم اندیشی جهانی راه برتر (کادراس) در هم اندیشی به سوی نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در موضوع مواد مخدر گفت: شبکه های قاچاق مواد مخدر به سرعت در سوریه به قاچاق انسان اقدام کردند و قاچاق اسلحه، قاچاق مواد رادیواکتیو نیز بی ارتباط با شبکه های قاچاق مواد مخدر نیست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وی با بیان اینکه هر چند نشست پیش روی سازمان ملل متحد با رویکرد تغییر کنوانسیون های بین المللی برای جرم زدایی از مواد مخدر برگزار می شود، افزود: براساس شرایط ژئو پلتیک ایران، مقابله با مواد مخدر ضروری است.

بیات گفت: بر اساس مجموعه مقالاتی که با تلاش کادراس تابستان امسال منتشر شد ادامه مقابله با مواد مخدر در کشور ضروری است و نباید در این زمینه از دیگر کشورهای الگوبرداری کرد.

وی اضافه کرد: بر اساس تحقیق برنده جایزه اقتصاد نوبل در سال 2015 مرگ سفید پوستان آمریکا بیشتر به سبب خودکشی براثر مصرف مواد روانگردان و مخدر است.

بیات افزود: نوام چامسکی علت اقبال طبقه متوسط آمریکا به ترامپ نامزد ثروتمند اما چالشی را ناامیدی و کاهش امید به زندگی برشمرده که ناشی از مصرف مواد مخدر است.

وی اضافه کرد: در هم اندیشی امروز که با فراخوان مقاله کادراس برگزار شده است، از تمام نظریه پردازان در زمینه مواد مخدر با رویکردهای مختلف به منظور جمع بندی مناسب دیدگاه ها برای ارائه در نشست سازمان ملل دعوت شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز