رییس سازمان محیط زیست:

باید از تمام فعالیت ها، سیاهه انتشار کربن تهیه کنیم

۱۳۹۴/۱۲/۱۴ - ۱۱:۱۹:۲۵
کد خبر: ۳۸۰۵۸۳
باید از تمام فعالیت ها، سیاهه انتشار کربن تهیه کنیم
معصومه ابتکار گفت: باید از تمام فعالیت ها سیاهه انتشار کربن تهیه و برای کاهش آن برنامه ریزی کنیم که بخش اقتصاد، خدمات، حمل و نقل، صنایع، نفت همه باید این رویکرد را اتخاذ کنند تا بتوانیم همپای جامعه جهانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای پیش رویم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، معصومه ابتکار، در مراسم اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، گفت: برگزاری این نمایشگاه گام مهمی در زمینه ترویج اقتصاد سبز در کشور است و در شرایطی که دنیا به مساله اقتصاد سبز و فناوری های پاک توجه می کند، توجه به ملاحظات زیست محیطی در کشور بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: امروزه کشورها در عالی ترین سطح برنامه ریزی هایشان به گونه ای است که مانع تخریب محیط زیست شوند از این رو فناوری های روز دنیا در این زمینه در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست ارائه شد.این نمایشگاه همگامی با رویکرد جهانی در راستای حفظ فن بازار و حرکت به سمت اقتصاد سبز بود.

ابتکار ادامه داد:  شرکت های بین المللی زمینه را برای تبادل اطلاعات با شرکت های داخلی مناسب دیدند از این رو حضور بسیار فعال و چشمگیری در نمایشگاه داشتند.

وی بیان کرد: روز به روز نگاه ها نسبت به محیط زیست تخصصی تر، فنی تر و نوآورانه تر می شود از این رو تمام حرکت ها به سمت دانش بنیان شدن پیش می رود که توجه به ضرورت برقراری پیوندهای مالی، تجاری و اقتصادی در این حوزه الزامی است.

رییس سازمان محیط زیست کشور گفت:  دو وزیر محیط زیست فنلاند و اتریش و قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن در نمایشگاه حضور داشتند که تفاهم نامه های بسیار خوبی بین ایران و این کشورها منعقد شده و نمایندگان کشورهای خارجی به این مساله واقف شدند که مساله محیط زیست در ایران از حالت تشریفاتی خارج و به یک ضرورت رسیده است و اقتصاد ایران به سمت سبز شدن در حال حرکت است.

وی تصریح کرد: در نشست پاریس قرار شد تا سال 2030 افزایش دمای زمین از دو درجه بیشتر نشود و بر این اساس کشورها متعهد شده اند انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهند که ایران چهار درصد غیرمشروط و هشت درصد مشروط به رفع تحریم ها نسبت به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای متعهد شده است.

معصومه ابتکار افزود:  باید از تمام فعالیت ها سیاهه انتشار کربن تهیه و برای کاهش آن برنامه ریزی کنیم که بخش اقتصاد، خدمات، حمل و نقل، صنایع، نفت همه باید این رویکرد را اتخاذ کنند تا بتوانیم همپای جامعه جهانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای پیش رویم.

او گفت: اکنون یک تا 1/5 درجه افزایش دما را تجربه می کنیم که مضرات زیادی برای منابع آب، حیات وحش، تنوع زیستی و کشاورزی به همراه دارد که اگر نتوانیم اقتصاد و پیشرفت را همگام با حفظ محیط زیست منطبق کنیم قطعا خسارات جبران ناپذیری به طبیعت کشور وارد می شود.

رییس سازمان محیط زیست بیان کرد:  باید اصلاح الگوی کشاورزی، صنعت، و استفاده از منابع آب در کشور صورت گیرد و فعالیت ها در عرصه فناوری های پاک شکل گیرد تا بتوانیم شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست را با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای برگزار کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز