به منظور حضور در مراسم تشییع پیکر آیت الله واعظ طبسی؛

وزیر بهداشت عازم مشهد شد

۱۳۹۴/۱۲/۱۵ - ۰۸:۲۲:۱۲
کد خبر: ۳۸۰۷۵۹
وزیر بهداشت به منظور شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت الله واعظ طبسی دقایقی پیش وارد مشهد شد و به خیل عظیم عزاداران پیوست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، قرار است تشییع پیکر این عالم بزرگوار، نماینده مقام معظم رهبری در استانهای خراسان و تولیت آستان قدس از ساعت 9 صبح از مقابل حسینیه امام رضا(ع) واقع در خیابان شهید هاشمی‌ نژاد، کوچه ناظر، به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شود.

رهبر معظم انقلاب نیز شب گذشته به منظور زیارت امام رضا(ع) و خواندن نماز بر پیکر آیت الله واعظ طبسی وارد مشهد شدند.

پیکر آیت الله واعظ طبسی در کنار مرقد مطهر حضرت ثامن الحجج(ع)، رواق توحید خانه، پشت سر امام و صحن عتیق به خاک سپرده می ‌شود.

گفتنی است به مناسبت رحلت این عالم بزرگوار، در استان خراسان رضوی سه روز عزای عمومی اعلام شده و امروز نیز تمامی ادارات، سازمان‌ ها و مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی مشهد مقدس تعطیل است.

متن پیام تسلیت دکتر هاشمی در پی رحلت آیت الله واعظ طبسی نیز به شرح زیر است:

انالله و اناالیه راجعون

خبر درگذشت آیت الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی موجب تاسف و تالم فراوان گردید. امروز بزرگ مردی از میان ما رفت که زوایای شخصیت والایش همچون روزگار حیات، ناشناخته باقی ماند.

عالمی جلیل القدر که در طول عمر پر برکتش و در مناصب گوناگون، هر آنچه توانست برای شناساندن مکتب اهل بیت (سلام الله علیهم اجمعین) انجام داد و آموزه ‌های رحمانی را در عمل متجلی ساخت. طی دوران آشنایی با آن بزرگوار، شاهد بودم که همواره بر اصول اعتقادیش پای فشرد، ساده زیست بود و در برابر سخنان ناصواب، سکوت پیشه کرد. در سال ‌هایی که تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشت نیز خادم و امانتداری واقعی بویژه در امر وقف بود.

امید که همه ما از اسوه ‌هایی چون آیت الله واعظ طبسی درس زندگی بیاموزیم و ادب و اخلاق بر گفتار و رفتارمان سایه بگستراند.

ضایعه رحلت یار دیرین حضرت امام و رهبری را به بیت معزز آن عالم وارسته و ملت شریف ایران تسلیت عرض کرده، از درگاه ایزد منان برای آن فقید سعید، علو درجات معنوی را مسئلت می‌نمایم.

 

نظر شما