موضوعی که باید عنوان انشای امروز و فردای این جامعه هم دانست:ت

علم بهتر است یا ثروت؟

۱۳۹۴/۱۲/۱۵ - ۰۹:۱۰:۳۸
کد خبر: ۳۸۰۸۱۴
علم بهتر است یا ثروت؟
دو ضلع ثروت و علم انشای همیشگی که مینویسیم ضلع سومی نیز هست و آن «عمل» است.که واسطه عمل گرایی ویژه در کنار ثروت و علم، جهادی هم عمل کرد

به گزارش خبر گزاری برنا از تهران: امروزه بسیاری درباره علم و ثروت با هم به گفتگو می نشینند در صورتی که این موضوع دیگر انشای دیروز نیست.

 حمید رضا اسکندری-علم بهتر است یا ثروت... این موضوع انشای دیروز نیست... این موضوع را باید عنوان انشای امروز و فردای این جامعه هم دانست و اتفاقا مصادیق مشخصی هم برای نوشتن دارد...
مثلا دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت دولت یازدهم می تواند یکی از مصادیق جالب توجه این موضوع باشد... مردی دارای تمکن مالی و اهل دانش که ثابت کرده می توان هر دوی این امتیازها را توأمان داشت... او مردی است که متخصص چشم پزشکی و فوق تخصص جراحی قرنیه، رئیس بیمارستان تخصصی چشم پزشکی نور، رئیس بخش قرنیه بیمارستان فارابی، رئیس اسبق دانشکده پزشکی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران است که بسیاری دانش و علم او را در زمینه چشم پزشکی منحصر به فرد میدانند.

اما سید حسن هاشمی به این کار شدنی است. او در میان وزرای دولت یازدهم از عمل گراترین آنهاست. سید حسن هاشمی با حضور در مناطق محروم سعی کرده است بحرانها و فقدانهای حوزه بهداشت را از نزدیک و با چشمان خود رصد کند.

برای نمونه او در یکی از آخرین اقدامات با سفر زمینی و طی مسافت 1600 کیلومتر به قلب کویر مرکزی و شهرستان خور و بیابانک سفر کرد تا مراکز بهداشتی و درمانی جدیدی به چرخه خدمت وارد شود و کمبودهای دیگر را از نزدیک ببیند و برای آن چاره اندیشی کند.

شاید برای همین است که مردم او را به عنوان وزیری با لیاقت میشناسند که توانسته از عهده کار خود برآید و اتفاقا به همین دلیل هم وزیر بهداشت از محبوب ترین وزرای کابینه دولت یازدهم است.

سید حسن هاشمی میتواند امروز یکی از مصادیق مورد نظر ما باشد که با دارا بودن تمکن مالی و عالم بودن، عمل گرا هم باشد. برای همین هم باید انشای امروزمان را با این عنوان بنویسیم: علم بهتر است یا ثروت و یا عمل؟

وزیر بهداشت ثابت کرده است میتوان هر سه مورد را در کنار هم و در سطح قابل قبولی حفظ کرد و به آن واسطه به کمک مردم محروم و نیازمند آمد.

وزیر بهداشت با طی مسافت 1600 کیلومتری به صورت زمینی، به شرقی ترین شهرستان استان اصفهان سفر کرد و علاوه بر بازدید از طرح های این شهرستان، مرکز درمان بستر ثامن الحجج(ع) شهر جندق از توابع شهرستان خور و بیابانک را افتتاح و به بهره برداری رساند. به گزارش «راه مردم»، این مرکز در زمینی به مساحت 9 هزار و 600 متر مربع و با زیربنای یک هزار و 500 متر، با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال ساخت و تجهیز شده است. مرکز درمان بستر ثامن الحجج(ع) شهر جندق استان اصفهان در یک طبقه شامل رادیولوژی، اتاق عمل سرپایی، بلوک زایمان، آزمایشگاه، واحد بهزیستی مراقبین سلامت و اتاق بستری است. از حاشیه های حضور وزیر بهداشت در شهر جندق می توان به استقبال پرشور مردم و سر دادن شعار« وزیر با لیاقت، به شهر ما خوش آمد» اشاره کرد.

همچنین صبح چهارشنبه ۱۲ اسفند دکتر حسن قاضیزاده هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان چشم پزشکی نور اقدام به عمل سه بیمارکردند. به بهانه چنین اقدامات تحسین برانگیز وزیر بهداشت دولت یازدهم نیم نگاهی به خط مشی خدمتی ایشان در حوزه بهداشت ودرمان میاندازیم.

بی شک در بررسی عملکرد دولت یازدهم اقدامات وزارت بهداشت جزء روشن ترین نقاط کارنامه است. موضوعی که حتی بی رحمانه ترین منتقدین نیز به آن اذعان می کنند و این امر را به واسطه حضور همه جایی و عمل های جراحی متعدد در مناطق مختلف کشور توسط دکتر قاضی زاده هاشمی و اقدامات دلسوزانه ایشان در اقصی نقاط ایران می دانند.

هر چند نقاط ضعف در دوره وزارت ایشان نیز وجود دارد لیکن، قاضی زاده هاشمی در طول تقریبی دوسال وزارت متبوعش نشان داد که اهل حاشیه سازی نیست. مصاحبههای جنجالی نمی کند. وزارتخانه متبوعش نیز حاشیه را به جای متن نمی نشاند و دچار سیاست زدگی نشده است و تمام نیرو و توان خود و وزارت تحت نظرش را صرف خدمت رسانی در تمام مناطق کشور کرده است. جای بسی خوشحالی است که این روند همچنان ادامه دارد و بواسطه همین اقدامات عامه مردم ایران تصویر خوبی از عملکرد وزارت بهداشت در ذهن دارند.

دوری از حاشیه سازی سیاسی

وزارت بهداشت را باید از ابتدای انقلاب تاکنون جزیره ای با ثبات در دولت ها دانست که جز در مواردی نادر، همواره کمترین سیاست زدگی در آن مشاهده می شود. چهره های معتدل و مورد قبول دیگر جریان ها سکان وزارت بهداشت را در دست گرفته اند. نگاه تخصصی و مدیریت بی حاشیه وزیر دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان سبب شده است که این وزارتخانه علی رغم تنگناهای ناشی از تحریم و برخی نارسائیهای داخلی یکی از موفق ترین وزارتخانه ها محسوب شود.

خدمت به محرومین

یکی دیگر از ویژگی های این وزیر پرکار خدمت به محرومین است و سالهاست بدون هیچ چشم داشتی برای درمان چشم مردم مناطق محروم، کاروان های تخصصی پزشکی را روانه این مناطق می کند و در برخی موارد خود نیز در راس این کاروان اقدام به عمل های جراحی چشمی متعدد می کند. قابل ستایش تر آنکه این اقدام را نه در یک منطقه خاصی از کشور، بلکه در اقصی نقاط این سرزمین بدون توقعات مرسوم انجام می دهد. از انجام عمل های جراحی رایگان در مناطق زلزله زده ورزقان، انجام 12 عمل جراحی روستای ابوشانک (از توابع آبادان) تا حضور در شهرهای ناشناخته ای مثل جندق(از توابع استان اصفهان)، و برخی روستاهای مناطق محروم، تنها مشتی از خروارها اقداماتی است که دوران مسئولیت ایشان را بر وزارت بهداشت متمایز کرده است.

هرچند که به واسطه مسئولیت وزارت هاشمی این روزها برخی گزارش های بخش های خبری صداوسیما به این کاروان ها اختصاص یافته باشد و با توجه به حوزه اختیارات هاشمی حجم کاروان های اعزامی افزایش یافته باشد، اما وی سالهاست که این سنت حسنه را اجرایی کرده است و با هزینه خود کاروان های پزشکی را به مناطق محروم اعزام میکند تا از هر طریق ممکن بتواند غبار غم را از عواطف منطقه محروم در سراسر ایران زدوده و اشک های جاری از گونه ها را بدلیل بی بضاعتی بیماران پاک کند. شاید یکی از نکاتی که موجب میشود که پس از انقلاب همواره مسئول دولتی دارای سرمایه مالی فراوان به دیده مثبت نگاه نشود، همین بی تفاوتی وی نسبت به درد محرومین و اقشار کم درآمد باشد. بی شک مسئولی که نسبت به مشکلات مردم ناآگاه باشد نمی تواند به صورت شایسته خدمت کند اما به نظر میرسد هاشمی یکی از همین استثنائات است؛ به طوری که سرمایه وی سبب رفع مشکلات درمانی و در برخی موارد غیر درمانی مردم در سراسر کشور شده است.

اجرای طرح تحول نظام سلامت

قاضی زاده در طول یک سال دوران وزارتش توانست طرح بیمه همگانی رایگان را اجرایی نماید، نظام سلامت را که در آن درمان بسیاری از بیماران در مراکز دولتی رایگان شده است را تا حد زیادی به اجرا در بیاورد، با تعامل مناسب با مجلس اعتبارات موردنیاز برای پیشبرد خدمترسانی در زمینه سلامت و بهداشت را جذب نمود و از همه مهمتر در مقابل انتقادات منتقدان دست به برچسبزنی و توهین بهطرف مقابل نمیزند، بلکه شخص خودش یا معاونینش با بررسی میدانی و سریع مسئله به دنبال چارهسازی و رفع مشکل برمیآیند که همین موضوع باعث شد تا جایی که رهبر معظم انقلاب در هفته دولت در دیدار با اعضای هیئت دولت اجرای طرح نظام سلامت را از اقدامات با ارزش و خوب دولت یازدهم در یک سال گذشته برشمارند.

در این طرح که تحت عنوان طرح تحول نظام سلامت کشور مطرح شد، از ۱۵ اردیبهشت امسال در سطح بیمارستانهای دولتی رقم پرداختی بیماران بستری ۱۰ درصد از هزینه های درمانی شده است. ضمن اینکه ، زایمان طبیعی نیز در بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی رایگان شده است. به طوری که با ایجاد سیستم متمرکز در بیمارستان، واحدهای ترخیص و پذیرش حتی اگر بخواهند هزینه بیشتری از بیمار بگیرند، این کار برایشان مقدور نیست و به صورت خودکار تنها ۱۰ درصد هزینه ها از بیمار اخذ می شود.

این درحالی است که با اجرای طرح ساماندهی نظام سلامت، بیماران بستری جهت جابه جایی توسط آمبولانس، هیچگونه هزینه نقل و انتقالی پرداخت نخواهند کرد.که اجرای این طرح در کارنامه هاشمی به عنوان یکی از طرحهای ماندگار در حوزه سلامت به شمار می آید.

علاوه بر حضور همه جایی ایشان و اولویت گذاری ویژه در رفع مشکلات درمانی مناطق محروم، کنترل بازار دارو، موفقیت در تزریق منابع بیسابقه مالی به حوزه بهداشت و درمان ، اهتمام جدی برای حرکت به سوی سلامت محوری به جای درمان محوری ، از مهمترین اقدامات قابل تقدیر وزارت بهداشت در طول مسئولیت قاضی زاده هاشمی است. لذا مشی مدیریتی این وزارتخانه میتواند الگوی مناسبی باشد برای سایر دستگاههای دولتی تا به جای جار و جنجال های بیهوده و پرداختن به حواشی نامربوط، به فکر خدمت رسانی و راضی نگه داشتن خلق باشند.

تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات و کارنامه کاری وزیر بهداشت با راه مردم به گفت و گو نشستند. مشروح این گفتوگوها ذیلا در پی میآید.

حضور فعال وزیر را در تمامی مناطق کشور شاهدیم

فرهاد بشیری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در این باره گفت: هر حوزه کاری مدیریتی ضرورت دارد که مسئول بتواند در چارچوب مدیریت خود اعمال نظارت و حضور نیز داشته باشد. او خاطرنشان کرد: در دولت فعلی دکتر هاشمی از وزایی هستند که حضور بسیار فعالی در مناطق مختلف کشور داشتند و از نزدیک پروژه های بهداشت و درمان را سرکشی کردند. بشیری افزود: این سرکشی باعث می شود کسانی که مشغول به کار هستند دلگرم تر شوند و گره ها و مشکلاتی که وجود دارد با حضور وزیر بررسی و حل شود. او تاکید داشت: حضو وی واقعا راه گشا بوده است.

بشیری ادامه داد: به طور مجموع عملکرد دکتر هاشمی نسبت به وزای دیگر بهتر بوده و در حوزه درمان عملکرد مثبتی را نشان دادند. نماینده مردم پاکدشت افزود: تلاش های خوبی توسط دکتر هاشمی صورت گرفته که در آینده نیز از وی به نیکی یاد خواهد شد. او در پایان گفت: در حقیقت وضعیت را می توان بهتر از قبل ارزیابی کرد.

وضعیت نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است

الیاس طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن در این خصوص گفت: بنده عملکرد وزیر بهداشت را مثبت ارزیابی می کنیم. همانطور که می دانید تلاشهای خوبی صورت گرفته و اتفاقات مثبتی رقم خورده است.

طاهری خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت ازجمله وزرایی هستند که مراکز درمانی را افزایش داده و تجهیزات خوبی به این مراکز اضافه شده. او افزود: مشکلاتی وجود دارد اما نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است و وضعیت مناسب تر است.

او با اشاره به فعالیت های مثبت وزیر می گوید: تعداد متخصصین بیشتر شده است مراکز و بیمارستان ها نسبت به گذشته افزایش یافته. مراکزی که قبلا خود کفا بودند دیگر خود کفا نیستند و یکسری محدودیتها توسط وزارت بهداشت برای آنها تعیین شده. او تاکید داشت: مهم تر اینکه هزینه های درمانی کاهش یافته است.

نماینده مردم اقلید در خصوص طرح تحول سلامت می گوید: طرح تحول سلامت را نیز مثبت ارزیابی می کنم با توجه به اینکه هنوز این طرح تکمیل نشده اما خدمات خوبی را به مردم ارائه کرده است. او افزود: وی توانسته مدیریت خوبی را در حوزه بهداشت ودرمان کشور اعمال کند. این عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم می گوید: مشکلاتی در حوزه پزشک خانواده وجود دارد اما این طرح با پیگیری های وزیر بهداشت تکمیل خواهد شد.

وزیر بهداشت دلسوزانه مشکلات را حل کرده

لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در این زمینه گفت: وزیر توانسته متعهدانه به مشکلات بپردازد که جای تقدیر و تشکر دارد. وی از زمان آغاز به کار تا کنون دلسوزانه به مسائل بهداشت و درمان کشور رسیدگی کرده و زحمات بسیاری را متحمل شدند. او خاطرنشان کرد: یکسری موانع وجود دارد که باید برروی آنها نیز برنامه ریزی و مدیرت صورت گیرد و امیدواریم که نتیجه خوبی در پی داشته باشد.

افتخاری تاکید داشت: عملکرد وزیر بهداشت متعهدانه و متخصصانه بوده و با دلسوزی توانسته مشکلات را پشت سر بگذارد. ممکن است برخی مشکلات به گذشته بازگردد که پیگیری شده و بر روی آن برنامه ریزی صورت گرفته. نماینده مردم تهران در مجلس افزود: مشکلات و ضعفهایی از دولت های قبل و سالهای گذشته باقی مانده بود که خوشبختانه رفع شد. امیدواریم که وزیر بهداشت در آینده نیز بتواند با همین صلابت به کار خود ادامه دهد و به همین شکل موفق و پیروز باشد.

وزیر بهداشت سیاست های مشخصی دارد

علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران در خصوص عملکرد وزیر بهداشت ، گفت: یکی از موفق ترین وزرای کابینه حسن روحانی، آقای هاشمی است. دلایل بنده این است تقریبا همه ما نمایندگان در ایام عید و تعطیلات در حوزه انتخابی حضور داشتیم، سرکشی وی را در جنوب شهر شاهد بودیم که در آنجا نیز یکسری عمل ها را انجام دادند.

او افزود: رفت و آمد وی به مناطق مختلف کشور توانسته در موفقیت هایش بسیار موثر باشد. اینکه وزیری نیست که پشت میز نشین باشد وزیری است که به شکل عملیاتی و کاربردی به وظایفش عمل می کند. در منطقه عملیات خود حضور دارد و به دلیل این خصوصیت تاکنون بسیار موفق واقع شده .

خسروی خاطرنشان کرد: تا حدود زیادی سیاست گذاری های خود را مشخص کرده و به صورتی نیست که امروز چیزی بگوید و فردا آن را نقض کند. یکسری از بیمارستان هایی که باید تکمیل و تجهیز می شدند امکاناتی به آنها داد شده، در بخش غذا و دارو نیز عملکرد مثبتی داشتند. سیاست گذاری های وی تا حدود زیادی مشخص ومعلوم است.

این عضو کمیسیون عمران می گوید: در بخش افزایش بودجه سلامت وزیر بهداشت نقش بسیار زیادی داشت. وی نمایندگان را توجیه کرد.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر افزود: دکتر هاشمی در حوزه رفاه و تامین اجتماعی نیز اقدامات موثری انجام دادند. در بحث نظام تحول سلامت پیشنهاداتی داده شد که اساسی بود. همچنین وضعیت پزشکان، پرستاران، سازمان نظام پزشکی، پرداختیها، هتلینگ ، بیماران صعب العلاج، زایمان طبیعی، پزشکان مقیم و... در اجرا موفق بوده. خسروی افزود: سلامت حوزه بسیار مهمی است که در این حوزه نیز بسیار موفق بودند. در کنترل بازار دارو که نمونههای آن را می بینیم موفقیت های کسب شده. وزیر از فضای برجام بسیار خوب استفاده کردند و هماهنگی را به وجود آورده. علاوه بر آن قیمت دارو پایین آمده.

خسروی تصریح کرد: وزیر بهداشت نظام پزشکی را بسیار خوب در دوشغل ها و تعرفه ها همراه کرد. رشد تعرفه های درمان نیز تعدیل شده و خوشبختانه با بسیاری مسائل به صورت منطقی برخورد شد. کارهای باقی مانده وجود دارد اما به نظر بنده حضور فعال وی بسیار مهم است اینکه هیچ چسبندگی به میز ریاست و همایش ها ندارند و فردی عملیاتی و مردمی است.

این عضو کمیسیون عمران می گوید: همانطور که مردم او را دوست دارند بنده شخصا وزیر بهداشت را دوست دارم زیرا اقدامات بسیار مثبتی را رقم زد.

او با اشاره به حادثه منا می گوید: حضور وزیر در برخی اتفاقات خصوصا فاجعه منا بسیار مهم بود و با این کار اظهار همدردی کرد که مطمئنا در خاطره ها می ماند.

او با اشاره به اینکه وزیر بهداشت توانسته فرد موفقی باشد، گفت: یکی از دلایل موفقیت وی این است که بسیار کم در سیاست دخالت می کند و سعی دارد کار خودش را انجام بدهد و در در موضوعات دیگر اظهار نظر و دخالتی نداشته باشد. نمی کند. مطمئنا مانند افراد دیگر می تواند اظهار نظر کند اما این کار را نمی کند و در حوزه کاری خودش مشغول است که این موجب موفقیت وی شده.

او تاکید داشت: در حال حاضر ما احتیاج به چنین وزرایی داریم. وزیری که بیاید کل اقتصاد را زیر سوال ببرد و از آن خرده بگیرد و کار خودش را انجام ندهد موق نخواهد شد. وزیر بهداشت وزیری است که آمده مشکلات را برطرف کند و می دانسته چنین چارچوبی وجود دارد و در آن باید حرکت کند. برخی ها بار خطاهای خود را بر گردن اقتصاد می اندازند و این مشکلی را حل نمی کند. بنابراین برجستگی شخصیت وزیر بهداشت این است که به حوزه اقتصاد کاری ندارد و بیشتر سعی دارد کار خودش را به خوبی انجام دهد.

او در پاسخ به این پرسش که سیستم بهداشت و درمان حوزه انتخابی شما نسبت به گذشته چه تغییراتی داشته، گفت: بیمارستان کوثر به خوبی تجهیز شد و بیمارستان مهدی شهر در حال تکمیل است. در بخش اورژانس کارهای خوبی صورت گرفت. درمانگاه ها و کلینیکهایی در شرستان ها احداث شد. بیمارستان ها به تخت های دیالیز مجهز شدند. در بخش علمی نیز رشته های پیراپزشکی و داروسازی اضافه شد. او در پایان گفت: خوشبختانه تا حدود زیادی کارهای بسیار خوبی صورت گرفت.

وزیر بهداشت در فرصت زمانی خود بهتر از وزرای قبل عمل کرد

شهلا میرگلوی بیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم، گفت: در بسیاری از مناطق مراکز بیمارستانی تجهیز شده و مشکلاتی که در گذشته وجود داشت بسیار کاهش پیدا کرد. همچنین سیستم سلامت و درمان بهبود یافت اما در بهداشت باید بیشتر فعالیت شود. نماینده ساوه وزرندیه در پاسخ به این پرسش که در حوزه انتخابی شما وضعیت چگونه است، گفت: در حوزه انتخابی بنده نیز بسیار خوب عمل کردند. ما باید زمان بیشتری بدهیم و توقع نداریم که در مدت زمان کوتاهی وضعیت به حالیت ایده آل برسد.

او خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت طی فرصت زمانی محدود و با توجه به منابع مالی که داشته نسبت به وزاری قبل بسیار خوب عمل کرده است. در حوزه انتخابی ما نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده به این معنا که وضعیت بهتر شده است. هتلینگ بیمارستان ها و مراکز درمانی بسیار(واحدهایی که لازم بود و نداشتیم ) تجهیز شده و متخصصین نیز افزایش یافتند.

او در پایان گفت: وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده و هر سال نیز بهتر می شود. ضمن اینکه توقع نداریم به یکباره همه چیز درست شود.

سفرهای وزیر بهداشت کارشناسی و فنی است

محمد سعید اربابی عضو کمیسیون اقتصادی گفت: استان سیستان و بلوچستان از مرکز کشور دور است و این باعث شده محرومیت ها آن نیز بسیار بالاست. اما کارهای خوبی توسط وزیر بهداشت صورت گرفت. اقداماتی در حوزه بهداشت و درمان همچون تجهیز بیمارستان ها (مبلمان بیمارستان ها و ...) ، توسعه مراکز درمان روستایی انجام دادند. به این صورت شاخص های بهداشتی و درمانی حوزه انتخابی ما بسیار تغییر کرد. او خاطرنشان کرد: تغییر و تحولاتی بسیار خوبی نسبت به دو سال قبل ایجاد شد و این تغییرات به طور کامل ملموس است.

نماینده مردم ایرانشهر افزود: به حوزه بهداشتی کمتر از درمانی توجه شده. نیروهایی باید جذب شود که این ضعف برطرف شود. تقویت حوزه بهداشت و جذب نیرو بسیار مهم است.

اربابی در خصوص سفر وزیر بهداشت به سیستان و بلوچستان می گوید: سفر اخیری که به استان ما داشتند، سفرخوبی بود و کار کارشناسی انجام شد. بنا گفته وزیر از این سفر مسائل خوبی را در حوزه بهداشت و درمان کشور یاد گرفتند و این سفر می تواند در طرح تحول سلامت مفید واقع شود. امیدواریم که این سفر مشکل اصلی جنوب استان را حل کند. مشکل این است که فاصله مراکز تا مراکز بیمارستانی و برخوردار زیاد است. باید به دنبال احداث مراکز و بیمارستان های کوچک در بخش های مختلف باشیم. وزیر این قول را به مردم داده است.

وزیر بهداشت زمانی که بازدیدی انجام می دهد بسیار فنی با تک تک موضوعات برخورد می کند. این موضوع کمک می کند مشکلات به خوبی بررسی و حل شود و سفر را از حالت سیاسی خارج می کند. همچنین موجب می شود راحت تر تصمیم بگیرد. وزیر شخصیتی متمایز و عملیاتی دارد. نگاه او مدیریت سیاسی نیست و نگاهی کاملا بهداشت و درمانی دارد.

رضایتمندی مردم نسبت دوره های قبل بیشتر شده

مراد هاشم زهی عضو کمیسیون بهداشت و درمان در این خصوص گفت: انتظارات مردم تمام شدنی نیست و توقعات به صورت پلهکانی و تصاعدی است. به عنوان مثال در حوزه انتخاباتی زحماتی که در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته را مربوط به وزیر میدانند نه نماینده ها. آقای دکتر هاشمی بسیار پر تلاش ظاهر شدند و دلسوزانه زحمت کشیدند. این موضوع رضایتمندی مردم را بیشتر کرده.

حوزه سلامت به صورتی است که بیشتر با مردم سروکار دارد و مردم بیاین حضور فعال وزیر را درک می کنند زیرا کاملا ملموس است. بنابراین وزیر در جهت رضایتمندی مردم تلاش کرده. نماینده نهبندان و سربیشه افزود: در حوزه انتخابی ما وضعیت بهداشت و درما خیلی بهتر است. اما مشکلات تمام شدنی نیست و برخیها گاهی به مشکلات دامن می زنند. این باعث شده برخی قدردان تلاشها نباشند این موضوع چیزی از تلاش ها و ارزش های وزیر بهداشت کم نمی کند.

بالاترین نمره را به وزیر بهداشت می دهم

سیامک مره صدق عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: بنده بالاترین نمره را در میان وزرایی که در داخل کشور مشغول به کار بودند به وزیر محترم بهداشت می دهم. او خاطرنشان کردد: دلیل آن اجرای طرح تحول سلامت و ریشه کنی پدیده مزمون زیرمیزی است. او درپاسخ به این پرسش که وضعیت سیستم بهداشت و درمان در حوزه انتخابی شما چه تغییراتی داشته ، گفت: حوزه انتخابی بنده چون گستره جغرافیایی ندارد نمی توانم جواب دقیقی بدهم اما تمامی افرادی که با آنها تماس داشتم از طرح تحول سلامت رضایت داشته و عملکرد وی را مثبت ارزیابی کردند.

مراکز بهداشت و درمان از لحاظ فضای فیزیکی و تجهیزات پیشرفت و توسعه پیدا کردهاند

عبد الرحمان رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان می گوید: شاخص هایی که همیشه در مورد آن صحبت می شد و در سالهای گذشته به آن نرسیدیم در این سالهای اخیر با تلاش وزیر بهداشت به آن دست یافتیم. این سالها خدمات رسانی در مراکز دولتی در حال افت بود و نارضایتیهای ایجاد کرده بود که این سالها وضعیت آن نسبت به قبل بسیار بهتر شده.

او خاطرنشان کرد: مراکز بهداشت و درمان از لحاظ فضای فیزیکی و تجهیزات پیشرفت و توسعه پیدا کردهاند. پزشک خانواده در برخی شهرها بهتر شد. رستمیان معتقد است : هر کاری را باید بر اساس راهنمای بالینی انجام داد تا هزینه های درمان کاهش یابد. اما به طور کلی از اقدامات و عملکرد وزیر بهداشت راضی و خشنود هستم.

او در خصوص وضعیت حوزه انتخابی خود گفت: حوزه انتخابی نسبت به قبل بسیار بهتر شده زیرا تعرفه های غیر متعارف را داشتیم که در حال حاضر حذف شده . کلینیک ها و مراکز بهداشت درمانی پزشک نداشتد اما حالا همه مراکز پزشک دارند. تعداد نیروها هنوز مشکلاتی وجود دارد از جمله کمبود پرستار اما خداروشکر وضعیت نسبت به قبل بسیار بهتر است. او در پایان تاکید داشت: مراکز بهداشت و درمان نسبت به قبل بسیار بهتر شده است.

دکتر هاشمی اقدامات مثبتی انجام داده است

نعمت اله منوچهری عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: بین مشکلات بسیاری که کشور درگیر آن است فقط وزیر بهداشت توانسته مشکلات بهداشت و درمان کشور را حل کند. همانطور که می دانید با هزینه های بالای بهداشت و درمان که برای مردم وجود دارد تنها امید ما وزیر بهداشت است. برگ برنده دولت تدبیر و امید در نظام سلامت، وزیر بهداشت و درمان است. منوچهری افزود: وزیر بهداشت شخص مفیدی برای جامعه ما بوده و کارهای مثبتی انجام داده. او در خصوص وضعیت حوزه انتخابی خود گفت: در حوزه انتخابی بنده وضعیت بسیار بهتر از قبل شده است.

وزیر بهداشت؛ وزیر مردمی و مردم دوست

ناصر عاشوری می گوید: وزیر بهداشت تا کنون اقدامات بسیار مثبتی را انجام داده. وی از وزرای بسیار خوب این دوره هستند. طرح تحول سلامت یکی از طرح هایی است که می تواند با توجه دولت بسیار مثبت باشد. نماینده فومن و شفت در مجلس نهم می گوید: وضعیت حوزه انتخابی ما با رویکرد وزیر بهتر از قبل شده . مراکز بداشتی توسعه و رونق پیدا کردند. امیدواریم این وزیر در آینده نیز همچنان موفق باشد. او در پایان گفت: وی وزیر مردمی و مردم دوستی است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز