مهم‌ترین چالش گردشگری استان البرز مشخص شد

۱۳۹۴/۱۲/۱۶ - ۱۰:۵۳:۰۶
کد خبر: ۳۸۱۳۷۳
مهم‌ترین چالش گردشگری استان البرز مشخص شد
استاندار البرز از راه های پرترافیک و کم تعداد به عنوان مهم ترین چالش گردشگری در این استان تازه تاسیس و پرجمعیت نام برد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سیدحمید طهایی شامگاه شنبه 15 اسفند ماه در هفتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفرکشور که به میزبانی البرز و با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درکرج برگزارشد، افزود: اکنون 18 درصد ترافیک جاده‌ای ایران مربوط به جاده های البرز است و گاهی مواقع ترافیک سنگین سبب می شود تا رانندگان و مسافران بیش از پنج ساعت در جاده های این استان معطل بمانند.

وی اظهار کرد: البرز با قرار گرفتن در مسیر مسافران 14 استان کشور، نیاز به توسعه راه ها دارد و باید برای این مشکل اساسی در کمترین زمان چاره جویی کرد.

استاندار البرز گفت: برای اینکه مسافران با خاطره خوش از استان البرز دیدن و گذر کنند به توسعه راه های روستایی و اصلی نیاز داریم .

طهایی یادآور شد که بار ترافیکی در راه های استان البرز با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و روزهای پایانی هفته دو چندان می شود و این امر نارضایتی مردم و مسافران را در پی دارد.

وی با اشاره به اهمیت جاده گردشگری کرج - چالوس گفت: با یکطرفه شدن این جاده در روزهای پایانی هفته، ساکنان 80 روستای حاشیه آن در استان البرز دچار مشکلات عدیده می‌شوند.

استاندار البرز به جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان اشاره کرد و افزود: وجود طبیعت بکر و روستاهای زیبا در این استان موجب شده تا در تمام سال شاهد حضور گردشگران در این مناطق باشیم لیکن محدودیت راه ها برای گردشگران خسته کننده است.

وی از باغ لاله ها در گچسرجاده چالوس به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی استان البرز نام برد و اظهارداشت: باز شدن درب این باغ در فصل بهار به مدت یک ماه بر روی گردشگران، بیش از دومیلیون نفر از سراسر کشور به این منطقه می کشاند که البته محدودیت جاده ای هم برای گردشگران و هم برای ساکنان منطقه آزاد دهنده است.

طهایی با بیان اینکه البرز 5 سال است که از تهران مستقل شده و به همین خاطر همین دلیل زیر ساخت های مناسب در بخش های اقتصادی و فرهنگی ندارد، گفت: این استان تازه تاسیس و پرجمعیت نیازمند نگاه ملی و ویژه است.

وی از وجود 465 اثر تاریخی و فرهنگی به عنوان بخشی از جاذبه های گردشگری البرز نام برد و افزود: از این تعداد 230 اثرآنها به ثبت ملی رسیده که از آن جمله می توان به تپه تاریخی ازبکی نظرآباد با قدمت 9 هزار ساله و کاخ مروارید اشاره کرد.

استاندار البرز اظهار کردکه در حوزه صنایع دستی، این استان در سال جاری دوهزار و 850 جعبه صنایع دستی به خارج از کشور صادر کرد.

وی بیان داشت: امسال 87 موافقت اولیه برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان به نتیجه رسیده که 11 مورد آن مربوط به ساخت هتل است .

طهایی از کمبود مراکز خدماتی و پذیرایی مانند هتل به عنوان بخش دیگر از مشکلات گردشگری البرزنام برد وی گفت: البرز برای استراحت گردشگران به هتل نیاز دارد.

وی افزود: اکنون این استان در بخش رفاهی و گردشگری دارای 32 واخد خدماتی، 125 واحد پذیرایی، 105 دفتر خدمات مسافرتی و 14 سفره خانه سنتی است.

استاندار البرز با بیان اینکه در روزهای پایانی هفته و ایام تعطیلات نوروزی تمام دستگاه های امدادی و خدماتی استان در حالت آماده باش هستند، گفت: از مسافران انتظار می رود قبل از سفر به این استان از وضعیت ترافیکی البرز اطلاع حاصل کنند.

نظر شما