مشاور رئیس جمهور بیان کرد:

میزان مراکز آرایشی ۲۵ برابر میزان کتابفروشی هاست

۱۳۹۴/۱۲/۱۶ - ۱۴:۰۹:۵۶
کد خبر: ۳۸۱۴۹۶
مشاور رئیس جمهور با ابراز تاسف از اینکه میزان مراکز آرایشی 25 برابر میزان کتابفروشی هاست ادامه داد: پیتزا فروشی ها و خودروفروشی ها چند ده برابر کتاب فروشی ها بازار دارد.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، آیین گرامیداشت دوازدهمین سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور نویسندگان و ناشران کشور برگزار شد.
 
صالحی امیری در این مراسم با ابراز تاسف از حقوق کم شش هزار انسان دلسوز گمنام  حوزه فرهنگ و کتابخوانی که در شرایط سخت معیشتی قرار دارند، افزود: باید حقوق قشر فرهنگ نیز در تراز حقوق کارکنان وزارتخانه های صنعت و نفت باشد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه اگر بناست به توسعه برسیم باید روند توسعه را تغییر دهیم چرا که ریل توسعه از فرهنگ عبور می کند، گفت: صنعت فرهنگ می تواند جایگزین مناسبی برای صنعت نفت باشد.

 
وی افزود: نفت سیاه است و می‌میرد و امروز درامد نفت 25 دلار است یعنی یک پنجم سال های گذشته کاهش یافته است و این نشان می دهد که نفت، سرمایه ای پایدار برای توسعه نیست.
 
صالحی امیری با اشاره به اینکه اگر به هنر و فرهنگ توجه می کردیم الان وضعیت ما بهتر بود، گفت: به حوزه بهداشت، مصرف خانوار، نفت و عسلویه اعتبارهای زیادی داده می شود اما حیف از حوزه فرهنگ که شاهد این سرمایه گذاری فرهنگی در کشور نیستیم.
 
رئیس سازمان اسناد با بیان اینکه فرهنگ اسلامی در دل تمدن ایرانی می درخشد و ما می توانیم پرچمدار فرهنگ اسلامی در دنیای اسلام باشیم، افزود: باید یک بازنگری جدی در الگوی توسعه داشته باشیم و الگوی توسعه را باید مطالبه کنیم.
 
وی گفت:اگر در حوزه توسعه اجتماعی با مشکل روبرو هستیم و انسان ها با هم مهربان نیستند، به این علت است که ما شرایط فرهنگی را در کشور توسعه نداده ایم.
 

صالحی امیری ریشه فرهنگ سازی برای کتابخوانی را مدرسه دانست و افزود: نیمی از ظرفیت آموزش و پرورش باید به همنوایی و همدلی تبدیل شود و دنیای امروز نشان داده است ما صرفا با آموزش به جایی نمی رسیم بلکه باید به تربیت و فرهنگ نیز توجه شود.

 
وی با بیان اینکه کتاب در کشور ما مهجور است و کتابخوانی مورد تکریم مردم نیست گفت: تبلیغات راه صحیحی نیست بلکه تغییر نگرش در مدیریت کشور می تواند به بهترین در این مسیر باشد.
 
صالحی امیری افزود: ما توسعه صنعتی را عنوان کردیم اما به جایی نرسیدیم و حالا توسعه فرهنگی را باید در اولویت کاری خود قراردهیم.

مشاور رئیس جمهور با ابراز تاسف از اینکه میزان مراکز آرایشی 25 برابر میزان کتابفروشی هاست ادامه داد: پیتزا فروشی ها و خودروفروشی ها چند ده برابر کتاب فروشی ها بازار دارد.

وی گفت: ما نیازمند تغییر نگرش درکل جامعه و تغییر سیاست بر نظام سیاستگذاری هستیم.
 
صالحی امیری افزود: نفت و سیاست، اقتصاد کشور را زیر چتر خودش قرار داده است و باید از زیر این چتر خارج شویم و چتر فرهنگ را بر افراشته کنیم و انسان ها در زیر این چتر در امنیت فرهنگی قرار می گیرند.
 
وی افزود: خوشبختانه هنوز نهال فرهنگی درکشورخشک نشده است اما نیاز به آبیاری جدی دارد و وضعیت نهاد کتابخوانی های عمومی کشور با اقدامات موثری که انجام داده اما راه زیادی دارد تا به وضعیت مطلوب برسد.
 
محمد اله یاری معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه از ابتدای امسال جهش فعالیت‌های ترویجی نهاد کتابخانه‌ها با شروع جنبش کتابخوان در سراسر کشور دنبال شده است گفت: دوره‌های آموزشی مشاوره‌های کتابدار و مدرسه خواندن از طرح‌هایی بود که امسال مجدانه در سرتاسر کشور اجرا شد.
 
وی افزود: معرفی 4 هزار جلد کتاب در حدود 2300 کتابخانه‌های سراسر کشور حاصل نتایج نشست کتابخوان بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز