موضع وزیر بهداشت در مورد آلودگی هوا؛

کمک کنیم، قانون هوای پاک تصویب شود

۱۳۹۴/۱۲/۱۷ - ۱۱:۱۹:۴۲
کد خبر: ۳۸۱۸۰۰
کمک کنیم، قانون هوای پاک تصویب شود
وزیر بهداشت اعلام کرد: همه باید کمک کنند تا قانون هوای پاک تصویب و عملی شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر سیدحسن هاشمی با اشاره به جلسات برگزار شده در هیت دولت در خصوص مشکل آلودگی هوا گفت: شخص رییس جمهور در مورد مساله محیط بسیار جدی است و آن را پیگیری می کند.

وزیر بهداشت افزود: می دانیم که افزایش بیماری های مختلف با آلودگی هوا رابطه مستقیم دارد. آلاینده های موجود در سوخت وسایل نقلیه موجب تشدید ابتلا به آسم در افراد می شود و از سوی دیگر آلودگی هوا اثر مستقیمی بر افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه  دارد و باید برای این مشکل فکری اندیشید.

هاشمی با اشاره به سابقه مرگ و میر بر اثر آلودگی هوا خاطرنشان کرد: اگر امروز نتوانیم شرایط را کنترل کنیم و آلودگی هوا را کاهش دهیم، روزی خواهد رسید که به دلیل مرگ های ناگهانی افراد بر اثر آلودگی هوا بایک فاجعه روبرو می شویم.

وی گفت: بهترست امروز قدم های محکم در این راه برداریم و به جای حرف زدن عمل کنیم؛ این کار شدنی است؛ بشر از ۵۰ سال پیش توانسته این کار را انجام دهد پس ما نیز می توانیم این معضل جدی را برطرف کنیم.

وزیر بهداشت افزود: چیزی مثل نقش خودروی فرسوده و موتور سیکلت ها در آلودگی هوا بر کسی پوشیده نیست و فقط نیاز است که به جای حرف زدن درباره آن، قدم عملی در این راه برداریم.

وزیر بهداشت در پایان با اشاره به تلاش های انجام شده در خصوص قانون هوای پاک تاکید کرد: همه باید کمک کنند تا این قانون به تصویب برسد و به اجرا درآید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز