حکایت یارانه ، فقر و آوار شدن سقف خانه ای در روستای مرزی شگفتیک ارومیه

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۱۴:۲۸:۳۱
کد خبر: ۳۸۲۳۴۸
حکایت یارانه ، فقر و آوار شدن سقف خانه ای در روستای مرزی شگفتیک ارومیه
در میان کوه های سر به فلک کشیده ی مرزی در منطقه ای که زمستان های سردش زبان زد عام و خاص است روستایی در ده کیلومتری شهر مرزی سرو با نام شگفتیک وجود دارد که در آن خانواده ی آقای حسن مسی زاده با مشکلات فراوانی زندگی می کند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، حسن مسی زاده چوپان 60 ساله ی روستای شگفتیک چند سالی است با سختی فراوانی به زندگی ادامه می دهد او که در آمدی به جز چوپانی ندارد 5 سالی می شود ، بعد از فرو ریختن سقف خانه اش با مشکلات بسیار فراوانی دست و پنجه نرم می کند .

حسن آقا از آن شب شوم می گوید:

آن شب شوم همه بعد از خوردن غذای مختصر به خواب رفتیم ، نیمه های شب بود که به ناگاه سقف خانه بر سرمان فرو ریخت و همه زیر آوار ماندیم خوشبختانه به هیچ یک از بچه ها یم آسیب جدی نرسید اما دخترم که آن موقع 9 سال داشت بسیار ترسیده بود و این ترس باعث شد دخترم دچار تشنج شود و الان هم بعد از گذشت 5 سال بعضی اوقات تشنج می کند .

حسن 6 دختر و 1 پسر دارد و بعد از آن اتفاق ناگوار هنوز نتواسته است سقف خانه را تعمیر کند و بیشتر درآمد مختصرشان صرف دوا و درمان دختر 14 ساله شان می شود ،‌کل خانواده در یک اتاق دو در سه به زندگی خود ادامه می دهند ، چیزی که جلب توجه می کند زندگی پر از امید این خانواده است که با وجود وضعیت بد اقتصادی ، هنوز هم امید خود را به روزهای زیباتر آینده از دست نداده اند و در کمال صمیمیت در کنار هم به زندگی خود ادامه می دهند.

حسن آقا می گوید شرمنده ی بچه هایم شده ام با وضع مالی که دارم فقط توانسته ام پسرم را به مدرسه بفرستم ، ای کاش پول داشتم و هر 6 دخترم را هم راهی مدرسه می کردم .

نیازی به سوال کردن نبود حسن آقا آنقدر دل پری داشت که خودش همه ی دردهایش را می گفت او گفت: تا این لحظه هیچ کسی  به من کمک نکرده فقط بعد از ریختن ساختمانم کمیته ی امداد کمک مختصری کرد که آن هم بعد از 9 ماه قطع شد .

 از دولت محترم ممنونم که به ما یارانه می دهند چون واقعا اگر یارانه نبود ما نمی توانستیم زندگی خود را ادامه دهیم در شرایط کنونی یارانه برای ما بسیار ضروری است و واقعا نعمتی است که دولت در اختیار مردم قرار داده است از تمام مسئولین محترم متشکرم.

فقط از مسئولین می خواهم کمک کنند تا سقف خانه ام را تعمیر کنم تا بچه هایم در جای گرمی بخوابند ، با وجود تمام مشکلات من و خانواده ام همیشه به خدا توکل کرده ایم و مشکلات مالی و اقتصادی موجب کودرت و ناراحتی بین ما نشده است.

آری این حکایت مرد زحمت کشی بود که متاسفانه دست روزگار با او یار نبوده است و امروز واقعا محتاج رسیدگی و حمایت است کمکی جزئی به این خانواده برای تعمیر سقف خانه ی آنها می تواند زندگی را برای این خانواده ی سرشار از امید بهتر و زیباتر کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز