چهارشنبه سوری در فضای مجازی

۱۳۹۴/۱۲/۲۰ - ۰۸:۴۶:۱۷
کد خبر: ۳۸۲۹۰۰
چهارشنبه سوری در فضای مجازی
سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا خبر داد: با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال برخی از سایت ها در زمینه آموزش، طرز تهیه و ساخت بمب و مواد محترقه فعالیت می کنند ؛لذا خانواده ها باید دقت داشته باشند تا فرزندان آنهادر دام کلاهبرداران و سودجویان گرفتار نشوند .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "سرگرد کیانی"،  سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در مصاحبه با خبرنگار با بیان اینکه متاسفانه در روزهای پایانی سال شاهد افزایش تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی با موضوع ساخت و تهیه و خرید و فروش مواد محترقه هستیم اظهار داشت : شهروندان توصیه های پلیس را در این خصوص جدی بگیرند. 

وی افزود: والدین گرامی باید همواره به عنوان صمیمی ترین دوست فرزند دلبندشان او را هم در فضای واقعی و در فضای مجازی همراهی نموده و جهت انجام فعالیت های بی خطر در این روز و لذت بردن از این جشن کهن بدون هیچ گونه آسیبی، موارد لازم را به آنها گوشزد کنید.

سرگرد کیانی همچنین  در مورد  آموزش برخی سایت ها که در زمینه تهیه و ساخت بمب و مواد محترقه فعالیت می کنند  اظهار داشت : متاسفانه بارها شاهد وقوع اتفاقات و حوادث ناگوار در این خصوص بوده ایم، لذا خانواده ها باید دقت داشته باشند تا کودکان آنها با استفاده از این سایتها به دنبال ساخت مواد محترقه خطرناک نباشند.

این مقام مسئول با اشاره به تقاضای خرید مواد محترقه در فضای مجازی توسط کودکان و نوجوانان گفت: در این دراستا ،کلاهبرداران سایبری مثل فیشینگ و... افزایش می یابند و قربانیان این سایت ها هم  کودکان و نوجوانانی  هستند که گاها جرات مطرح کردن موضوع با والدین خود را ندارند.

وی در خاتمه ضمن تاکید بر اینکه مراقبت خانواده ها باعث می شود تا کودکان آنها در دام کلاهبرداران و سودجویان سایبری گرفتار نشوند، تصریح کرد : شهروندان می توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir در سامانه پاسخگویی به فوریت های سایبری بخش ثبت گزارش مردمی به ما اطلاع دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز