کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

باران در مناطق مختلف ایران

۱۳۹۴/۱۲/۲۰ - ۱۰:۰۳:۳۹
کد خبر: ۳۸۲۹۲۵
باران در مناطق مختلف ایران
کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران تا پایان سال در مناطق مختلف کشور خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اصغری گفت:در روزهای باقیمانده از سال 94 هر روز حداقل از یک ایستگاه گزارش بارش خواهیم داشت.

وی افزود: مدل های بارش در این هفته بسیار خوب بود و سربیشه با 46 میلیمتر بارندگی در رتبه نخست قرار داشت و پس ازآن چابهار، سردشت، بشاگرد، نصرت آباد،جهرم، مینودشت، نهبندان، میرجاوه و نیک شهر بارش های قابل توجهی را شاهد بودند.

اصغری اضافه کرد: امروز و فردا در استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان،کرمان، هرمزگان، شرق فارس و بخش هایی از یزد بارش شدید(احتمال تگرگ ) با احتمال آبگرفتگی و سیلاب وجود دارد هرچند در 48 ساعت آینده از شدت بارش ها در مقایسه با روز بعد کاسته می شود.

وی گفت:آب‌های دریای عمان و شرق خلیج فارس نیز مواج است و ماهیگیران و شناورهای کوچک نکات ایمنی را رعایت کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بلافاصله از بعد از ظهر جمعه سامانه‌ای با سرعت زیاد از مرزهای شمال غرب وارد کشور شده و استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی،زنجان، قزوین، البرز، ارتفاعات تهران و سمنان با رگبار و بارش برف در ارتفاعات مواجه خواهند شد.

وی اضافه کرد: این سامانه در روز شنبه استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان را تحت تاثیر بارش قرار می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: یکشنبه آینده هوا در بیشتر نقاط کشور آرام است.

اصغری افزود: سامانه بارشی دیگری با قدرت بیشتر از دوشنبه آینده وارد مرزهای غربی کشور می‌شود و نیمه غربی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی اضافه کرد: در استان خوزستان نیز از دوشنبه با افزایش ابر، بارش و کاهش دما مواجه خواهیم بود و لازم است کاروان های راهیان نور برای این شرایط جوی آمادگی داشته باشند.

اصغری گفت: این سامانه بارشی روز سه شنبه به بخش های مرکزی کشور خواهد رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز