آیت‌الله نوری همدانی:

راه شهدا راه عزت و مقاومت در برابر دشمن است

۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۲:۵۴:۰۲
کد خبر: ۳۸۳۵۳۰
راه شهدا راه عزت و مقاومت در برابر دشمن است
یکی از مراجع تقلید گفت: راه شهدا راه عزت، مقاومت،‌ سعادت و راه تکامل است و ما هرچه داریم مدیون خون شهدا هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم،‌ آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با پدر شهیدان پیروی و میرجعفری اظهار کرد: حضرت زهرا(س)‌ از نخستین شهدای اسلام است که باید همواره از این بانوی بزرگ در انجام کارهای گوناگون الگو گرفت.

وی با اشاره به آیه 169 سوره آل عمران، تصریح کرد: شهدا همیشه زنده هستند و همواره به بازماندگانشان مژده می‌دهند که ما راه بهشت و سعادت را پیش گرفتیم و در این راه خوف و حزنی وجود ندارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نباید از ارزش وصیت‌نامه شهدا غافل شد، عنوان کرد: این وصیت نامه‌ها گنج‌های گران‌بهایی است که از جهادگران در راه خدا به دست ما رسیده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید براینکه وصیت‌نامه شهدا بسیار پر معنی است، تصریح کرد: در این وصیت‌نامه‌ها هیچ یأس و ناامیدی در آن وجود ندارد در حالی که می‌دانند قرار است به شهادت برسند و جان بدهند.

وی با اشاره به سفارش بنیانگذار کبیر انقلاب بر ضرورت خواندن وصیت‌نامه شهدا، عنوان کرد: «یک عمر عبادت کردید یک شب هم وصیت‌نامه شهدا را بخوانید» که این سخن امام خمینی (ره) نشان از اهمیت و ارزش وصیت‌نامه شهدا دارد.

این مرجع تقلید کم بودن سن کسانی که جان به کف گرفتند و به جبهه رفتند را مورد توجه قرار داد و گفت: همه این جهادگران در سنین نوجوانی و اوایل جوانی بودند ولی در وصیت نامه‌های آنان ناپختگی دیده نمی‌شود و این مسئله نشان از رشادت عقلی آنان است.

وی با بیان اینکه در وصیت‌نامه شهدا مطالبی ارزشمند وجود دارد، تصریح کرد: شهدا در وصیت نامه‌هایشان سفارش کرده‌اند که روی سنگ مزارمان جوان ناکام ننویسید زیرا ما اسماعیل‌هایی هستیم که به فرمان ابراهیم جان می‌دهیم و فکه، شلمچه و هویزه برای ما همان قربانگاه منا است.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه نباید درس شهادت را فراموش کرد، گفت: راه شهدا، راه امنیت، تکامل قدرت و عزت است و ما هرچه داریم از خون شهدا داریم که برای دفاع از خاک و مال و ناموس کشورشان در خون خود غلطیدند و تا پای جان به فرمان ولی فقیه در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز