مدیر فرهنگسرای علوم و نجوم عنوان کرد:

استفاده از علوم لازمه مدیریت شهری

۱۳۹۴/۱۲/۲۳ - ۱۰:۱۴:۴۹
کد خبر: ۳۸۳۷۲۹
استفاده از علوم لازمه مدیریت شهری
مدیر فرهنگسرای علوم و نجوم گفت: شناخت علوم گوناگون و استفاده از انها برای مدیریت شهری و ارتقای سطح کیفی ان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، جلیل نژاد درهمایش «کاربرد علم و تکنولوژی در زندگی شهری» که به همت فرهنگسرای علوم و نجوم برگزار شده بود با بیان این مطلب گفت: مشهد به عنوان دومین کلانشهر کشور با 3ونیم میلیون جمعیت در هرروز 2ونیم میلیارد تومان هزینه نگهداری دارد و این مبلغ سالانه به 800 میلیاردتومان می رسد و این هزینه ها با کمک علوم مختلف می تواند کاهش یابد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال مساله اسفالت یکی از پرهزینه ترین اقدامات شهرداری است که به جز زمستان در سه فصل دیگر سال بازسازی می شود و هزینه گزافی دارد اما یکی از متخصصین شهر ما توانسته است با ترکیبات خاصی از لاستیک های بازیافتی که یکی از زباله های مشکل ساز در چرخه بازیافت است نوع خاصی از اسفالت تولید کند که قابلیت کش سانی دارد و حدود 7سال عمر می کند.

وی ادامه داد: هرشب هزارو890تن زباله جمع اوری می شود و در خارج از شهر تخلیه می گردد و شیرابه انها موجب آلوده شدن سفره های اب زیرزمینی می گردد و مثال های فراوانی در زمینه مدیریت شهری وجود دارد که می توان به کمک علم و فناوری آنها را مدیریت کرد.

وی بیان داشت:یکی از بحث های جدی ما در مدیریت شهری این است که سمت و سوی توسعه در کدام مسیر در حال حرکت است و شهرمشهد در آینده ای نزدیک چه رویکردی را خواهد داشت و اینکه آیا شهری زیارتی خواهد بود یا تنها به گردشگری نگاه کرده و فقط سیاحتی می شود.

وی تصریح کرد:یکی از مهمترین سرفصل های کاری حوزه مدیریت شهری است که با حجم بالای کاری و زیرشاخه های مختلف خود نیاز به حضور جوانان متخصص و متعهد دارد و همین جوان ها هستند که تعیین می کنند رویکرد اینده این شهر چه باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز