مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان؛

کانون های مساجد با تشکیل اتاق فکر از ایده نیروهای نخبه استفاده کنند

۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۱:۲۶:۴۲
کد خبر: ۳۸۴۰۴۳
کانون های مساجد با تشکیل اتاق فکر از ایده نیروهای نخبه استفاده کنند
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان با تاکید بر تشکیل اتاق فکر در کانون های مساجد، گفت: کانون ها برای برنامه ریزی و اجرای برنامه های محتوایی و اثربخش باید با تشکیل اتاق فکر، از ایده های خلاقانه نیروهای نخبه استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،حجت الاسلام احمد پهلوانی در همایش بزرگداشت سالروز ١٨ اسفند و تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد در فرهنگسرای علامه حلی ضمن تسلیت ایام فاطمیه، به فلسفه شکل گیری کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره و عنوان کرد: رونق بخشی به مساجد، اضافه شدن به صفوف به هم فشرده نماز جماعت و جذب جوانان به خانه های خدا، رسالت مهم کانون های فرهنگی هنری است.

 وی با اشاره ضمن قدردانی از نکته سنجی شورای عالی انقلاب فرهنگی در تصویب مصوبه شماره ٣٠٢ مبنی بر راه اندازی کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد، به عملکرد موفق کانون های فرهنگی هنری مساجد، تصریح کرد: امروز کانون ها با بهره گیری از جوانان مومن، مستعد، خلاق و باانگیزه، بار عظیمی از فعالیت های فرهنگی در جامعه را به دوش می کشند.

 حجت الاسلام پهلوانی در ادامه از ثبت ١٨ اسفند به نام سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در تقویم رسمی کشور به عنوان دومین حرکت شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای حمایت از کانون ها نام برد و افزود: کانون ها باید با این اتفاق مهم، احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

 وی، تشکیل اتاق فکر، بهره گیری از استعداد و ظرفیت جوانان و تحمل و استقامت در برابر مشکلات را لازمه کار کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و اظهار کرد: وجود جوانان در کانون ها، سرمایه بزرگی است که با هیچ چیزی نظیر تجهیزات، امکانات و اعتبارات قابل قیاس نیست.

 مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان هرمزگان افزود: استفاده مناسب از ایده، فکر، خلاقیت، همت و تلاش جوانان در کانون های فرهنگی هنری می تواند خلع کمبود امکانات و اعتبارات را به بهترین شکل ممکن پر کند.

 وی با ذکر این نکته که استقامت و پایداری در برابر مشکلات و نارسایی ها، رمز موفقیت در کارهای فرهنگی است، خاطرنشان کرد: همه انبیا الهی که افتخار خادمی مسجد را داشته اند، مشکلات و سختی های فراوانی متحمل شده اند و این درس بزرگی برای فعالان کانون های فرهنگی هنری است که از مشکلات خسته و دلزده نشوند.

پهلوانی در ادامه با اشاره به اینکه رشد معنوی جامعه از اهداف کلیدی ایجاد کانون هاست و هیچ نباید این هدف مورد غفلت قرار گیرد، بر توجه ویژه کانون های فرهنگی هنری به قشر کودک و نوجوانان و بانوان تاکید کرد.

وی در خاتمه به نحوه حمایت دبیرخانه از کانون های فرهنگی هنری اشاره و تصریح کرد: با اجرای طرح سطح بندی، از سال آینده حمایت ها بر اساس عدالت صورت می پذیرد.

گفتنی است؛ در این همایش از ٢٢ نفر از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان رودان تجلیل شد.

نظر شما