رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد خبر داد؛

توسعه کشتارگاه مشهد با استفاده ازتکنولوژی مدرن

۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۴:۰۵:۴۳
کد خبر: ۳۸۴۱۵۴
توسعه کشتارگاه مشهد با استفاده ازتکنولوژی مدرن
رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد از طرح گسترش و توسعه سالن ها و سایر قسمت های موسسه با استفاده از تکنولوژی مدرن و روز دنیا خبر داد.

دکترمحسن انصاری در گفتگو با خبرنگار برنا در مشهد گفت: تلاش های خوبی به منظور گسترش و توسعه سالن های موسسه صنعتی گوشت مشهد، مطابق با استاندارد های روز دنیا و بهره گیری از مدرن ترین و پیشرفته ترین تکنولوژی مدرن در حال انجام است.

وی هدف از این اقدام را تامین گوشت مورد نیاز مجاوران و زائران امام هشتم (ع)عنوان کرد و افزود: باتوجه به رشد جمعیت شهروندان و افزایش هرساله مسافران، نیاز به بهبود و افزایش تولید گوشت در مشهد احساس می شد لذا طرح توسعه کشتارگاه در دستور کار موسسه قرارگرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر روند فعلی فعالیت های موسسه صنعتی گوشت مشهد با اخذ استانداردهای ایزو، استاندارد حلال و نیز استاندارد ایران، روند بسیار مطلوبی را طی میکند و چه از لحاظ رعایت موازین بهداشتی و چه ازنظرتکنولوژی درکشور مطرح می باشد.

دکترانصاری بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و با نگاهی به آینده در راستای اقتصاد مقاومتی و همچنین جلوگیری ازواردات تصمیم گرفتیم که با توسعه سالن ها و سایر قسمت ها، کشتارگاه صنعتی مشهد را به مدرن ترین و پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا مجهز کنیم که طبیعتا این امر افزایش ظرفیت و نیز بهبود کیفیت را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه موسسه صنعتی گوشت مشهد به عنوان سبزترین کشتارگاه صنعتی کشور مطرح است گفت: یکی ازافتخارات ما این است که دوستدارمحیط زیست هستیم که در طرح توسعه کشتارگاه توجه به محیط زیست و حفظ آن در اولویت قرار گرفته است؛ از این رو با کاشت بیش ازده هزاراصله نهال مثمر و غیرمثمر  در هفته درختکاری بخشی از این مهم به نحو مطلوبی صورت گرفت.

رئیس کشتارگاه صنعتی مشهد با اشاره خاطرنشان کرد: تمامی نقشه های مربوط به طرح موسسه تهیه و مجوزهای لازم نیز اخذ شده و هم اکنون درمرحله انتخاب مشاور و پیگیری لازم قراردارد.

گفتنی است موسسه صنعتی گوشت مشهد هم اکنون بیش از 85 درصد از گوشت قرمزدام سبک و95 درصددام سنگین مصرفی مشهد و حومه را تامین می کند.

 

نظر شما