معاون اجتماعی ناجا در نشست خبری بیان کرد:

برخورد قاطع نیروی انتظامی با هنجارشکنان آخرین چهارشنبه سال

۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۴:۲۳:۲۰
کد خبر: ۳۸۴۱۶۵
برخورد قاطع نیروی انتظامی با هنجارشکنان آخرین چهارشنبه سال
سخنگو نیروی انتظامی ناجا گزارش اجمالی از عملکرد پلیس‌های تخصصی در سال 94 را تشریح کرد و گفت: پلیس با هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، سردار سعید منتظرالمهدی، معاون اجتماعی ناجا امروز در نشست خبری با اشاره به برنامه های چهارشنبه آخر سال گفت: مطمئنا افرادی که با اقدامات پرخطر، ایجاد مزاحمت، هنجارشکنی آسایش و امنیت جامعه را به خطر می اندازند تحت پیگرد قرار گرفته، تا پایان تعطیلات نوروز میهمان پلیس خواهند بود و تعطیلات را در بازداشتگاه سپری خواهند کرد.

وی با اشاره براینکه انتظار مردم از پلیس برای افرادی که باعث سلب آرامش جامعه می‌شوند، برخورد است اظهار کرد: ما نیز انتظار داریم جوانان با رعایت اخلاق و عقلانیت این روز را به خوبی سپری کرده و باعث ایجاد هیچ گونه ناگواری در جامعه نشوند.

وی با بیان اینکه بیش از هفت هزار کیلو مواد محترقه پرخطر طی چند ماه گذشته توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط شد، تصریح کرد: این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد کاهش داشته اما شاهد افزایش 102 درصدی دستگیرشدگان نیز در این زمینه بودیم یعنی تعداد هزار و 304 نفر دستگیر شدند.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به طرح نوروزی پلیس بیان کرد: طرح نوروزی پلیس از 25 اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی اجرا می‌شود. بیش از 30 فروند بالگرد پشتیبانی این عملیات ها را انجام خواهند داد و همچنین بیش از 2 هزار ایستگاه و چادر نوروزی در کشور دایر می شود که از این تعداد 400 ایستگاه در تهران دایر می شود.

سخنگوی ناجا در ادامه خاطرنشان کرد: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته بیشترین میزان و رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس در ایام نوروز بوده است.

سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه شعار نوروزی امسال برگرفته از سه مولفه پلیس و مردم نظم و قانونمندی و نشاط بهاری است، گفت: ارتباط پلیس با مردم یک ارتباط ارگانیک است و جدا کردن آنها از یکدیگر امکان پذیر نیست زیرا هر دو به یکدیگر نیاز دارند، هر زمانی که ما بیشترین مشارکت را با مردم برقرار کردیم در انجام مأموریت‌ها با کمترین مشکل مواجه شدیم.

وی با اشاره به مولفه نظم و قانونمندی افزود: همگان باید قانون را فصل الخطاب خود قرار دهند و در اجرای قانون نباید افراط و تفریط داشته باشند.

معاون اجتماعی ناجا طی توصیه‌ای به مردم گفت: با افزایش سعه صدر، رعایت حقوق دیگران و تبسم تلاش کنند تا خاطرات دل انگیزی از ایام نوروز داشته باشند.

سردار منتظرالمهدی از کاهش سه و یک دهم درصدی تلفات جاده ای در 11 ماهه گذشته خبر داد و افزود: حدود 450 نفر کمتر کشته شدند و تلفات جاده ای در نوروز سال 94 نسبت به نوروز 93 کاهش داشته است. بایستی تلاش کنیم تا این کاهش در نوروز 95 هم محقق شود.

وی با بیان اینکه بیشترین واژگونی در تصادفات مربوط به رانندگی بعد از صرف غذا و نهار بوده است، عنوان کرد: همچنین بیشترین ساعات تصادفات نیز از ساعت 14 تا 18 بعدازظهر بوده و 26 درصد تصادفات نیز مابین این ساعات رخ داده است.

سردار منتظرالمهدی در ادامه بیان داشت: بیشترین مکان تصادفات منجر به فوت در شعاع 30 کیلومتری شهرها بوده که علت اصلی آن هم خستگی و خواب آلودگی بوده است.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات جاده ای به دلیل عدم رعایت فاصله طولی و عدم توجه به جلو بوده است، اظهار کرد: بیش از 32 درصد تصادفات به دلیل عدم رعایت فاصله طولی و عدم توجه به جلو و 21 درصد تخطی از سرعت مطمئنه و 16.5 درصد انحراف به چپ بوده است.

وی تصریح کرد: همکاران من در پلیس راهنمایی و رانندگی در یک سال گذشته یک میلیون و 500 هزار گواهینامه صادر و بیش از 5 هزار گواهینامه را ابطال کردند.

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه متاسفانه از سال 85 به بعد میزان سرقت افزایش داشته است، افزود: در پایان سال 93 توانستیم میزان آن را کاهش دهیم. بیش از 52 درصد سرقت ها شامل سرقت های خرد می شود و همچنین بیش از 50 درصد سرقت ها توسط معتادان صورت می‌گیرد.

سردار منتظر المهدی با بیان اینکه بیش از 95 درصد کشفیات مربوط به حوزه خودرو است، خاطرنشان کرد: 5.5 درصد کاهش سرقت داشتیم.

وی توصیه پلیس به شهروندان در ایام نوروز را همسایه بانی دانست و عنوان کرد: از هموطنان خواهشمندیم در مواقع ترک منزل حتما منازل خود را به همسایه های معتمد بسپارند و به هیچ وجه پول نقد، طلاجات و وسایل ارزشمند خود را در خانه نگهداری نکنند و آنها را به صندوق امانات بسپارند.

معاون اجتماعی ناجا از افزایش 16 درصد کشفیات انواع مواد مخدر در 11 ماهه سال جاری خبر داد و افزود: ما در توجه به انهدام باندهای تولید و توزیع مواد مخدر به ویژه پیش‌سازها اقدامات خوبی را در سال جاری انجام دادیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از 120 هزار معتاد متجاهر در کل کشور را جمع آوری کردیم، تصریح کرد: بیش از 5 هزار نفر آنها در تهران جمع آوری شدند.

سردار منتظرالمهدی ادامه داد: ما از کلیه دستگاه های مربوطه به ویژه شهرداری تهران که در جمع آوری معتادان نقش مهمی داشتند، تشکر می کنیم و همچنین باید تلاش کنیم به جامعه آماری معتادان افزوده نشود که یکی از راه های آن پیشگیری است.

وی با بیان اینکه خانواده، مدارس و مجامع آموزشی، محله ها، مساجد، سیستم ها و دستگاه های مربوطه از جمله ایستگاه های مهم برای پیشگیری و کاهش مواد مخدر در کشور است، تصریح کرد: جریان اقتصادی و تولید مواد مخدر بسیار بالاست و سودآوری زیادی برای تبهکاران دارد هرچند تلاش همکاران ما در مرزها این است که از ورود مواد مخدر به داخل کشور جلوگیری کنند ولی پیشگیری و مهارت افزایی از راه های مهم کاهش مواد مخدر در کشور است.

معاون اجتماعی ناجا گفت: در حوزه مرزبانی بیش از هشت هزار و 775 کیلومتر مرز آبی و خاکی داریم که هفت هزار و 55 کیلومتر آن توسط مرزبانان مرزبانی می شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ابزار و تجهیزات نوین در مرزها در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد، تصریح کرد: افزایش 35 درصدی هلاکت اشرار، افزایش 132 درصدی دستگیری قاچاقچیان، افزایش 60 درصدی کشف سلاح قاچاق و کاهش 42 درصدی شهادت همکاران در یک سال گذشته مرهون تلاش همکاران ما در مرزها بوده است.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه حدود 4 هزار خودرو و هزار دستگاه موتورسیکلت به ناوگان خودروی ناجا افزوده شد، بیان کرد: این امر باعث افزایش 80 درصدی توان پلیس در عملیات‌ها شد.

وی با بیان اینکه بیش از 30 هزار خودرو در یک سال گذشته مورد تذکر و توقیف قرار گرفتند، افزود: این‌ها خودروهایی بودند که موجب ناامنی و سلب آرامش مردم شده بودند.

سردار منتظرالمهدی از صدور بیش از سه میلیون و 500 هزار جلد گذرنامه در سال 94 خبر داد و بیان داشت: همکاران ما تلاش می کنند در کمترین زمان مطالبات مردم را پاسخگو باشند و در ایام نوروز نیز در مواقع ضروری فعالیت می‌کنند.

وی افزود: 175 مرکز اشرار در شرق و 110 نفر ضد انقلاب در غرب دستگیر شدند.

سخنگوی ناجا با اشاره به تاسیس قرارگاه جهادی آموزش در سال جاری افزود: 28 درصد توان رزمی و مهارت تیراندازی و 65 درصد آمادگی جسمانی نیروها افزایش یافت.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به برگزاری جلسات استانداردسازی رفتار نیروهای پلیس خاطرنشان کرد: 800 تیم تخصصی در کلانتری‌ها و پاسگاه ها برای آموزش پرسنل کلانتری ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه 17 درصد جرایم سایبری درسال جاری افزایش داشته است، تصریح کرد: بیش از 89 درصد این جرایم طی یک سال گذشته کشف شد که 83 درصد را مردان و 17 درصد را زنان تشکیل می دادند.

سخنگوی نیروی انتظامی ناجا با اشاره بر اینکه 14 هزار و 400 مورد تماس و مراجعه به پلیس فتا در سال جاری داشتیم، اظهار کرد: بیشترین مراجعه و تماس در حوزه برداشت های غیرمجاز و مزاحمت های اینترنتی بوده است.

وی همچنین اظهار کرد: بیش از 30 میلیون خدمت توسط دفاتر الکترونیکی ناجا صورت گرفته است.

سردار منتظرالمهدی ادامه داد: به سبب ایجاد مراکز مانیتورینگ ناجا در سطح استان ها و شهرها نظارت و پایش هوشمندانه و تصویری افزایش داشته است.

وی با اشاره به سامانه 197 تصریح کرد: بیش از 430 هزار پیام به مراکز همگانی پلیس واصل شد که از این تعداد 30 درصد تقدیر و تشکر، 50 درصد انتقاد، 6 درصد شکایت از عملکرد پلیس و مابقی پیشنهاد و درخواست بوده است و بیشترین درخواست ها در حوزه وظیفه عمومی و حوزه راهنمایی و رانندگی بوده است.

معاون اجتماعی ناجا گفت: کمیسیون های متعددی در طول سال تشکیل شده و رسیدگی به شکایت های مردمی که به سامانه 110 انجام گرفته تعدادی از نیروها تنزل درجه و توبیخ شدند و تعداد انگشت شماری نیز به خاطر شکایات مردم از همکاری با ناجا محروم شدند.

وی با بیان اینکه بیش از 21 میلیون و 500 هزار نفر طی یک سال با پلیس 110 تماس حاصل کردند، بیان کرد: بیشترین تماس ها در حوزه جمع آوری معتادان متجاهر بوده است.

وی با اشاره به عملکرد پلیس اینترپل در سال جاری نیز گفت: با افزایش 33 درصدی مجرمان در خارج از کشور مواجه بودیم و بیشترین جرایم در حوزه مسایل اقتصادی و مالی بوده است.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به آموزش همگانی و اقدامات فرهنگی پلیس در سال جاری گفت: افزایش 10 درصدی آموزش چهره به چهره، افزایش 76 درصدی مسایل فرهنگی و علمی با ایجاد تالارهای گفت و گو، افزایش 54 درصدی نمایشگاه های تخصصی انتظامی و فرهنگی، افزایش 31 درصدی تولیدات رادیو، افزایش 37 درصدی تولیدات تلویزیون حاصل برگزاری این اقدامات بوده که موجب کاهش 2.5 درصدی قتل، 80 درصدی سوانح و حوادث، 5.5 درصدی سرقت و 3.1 درصدی تلفات جاده ای شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز