استاندار خراسان رضوی:

استان، آمادگی کامل برای استقبال از زائران و مسافران نوروزی را دارد

۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۶:۲۲:۰۱
کد خبر: ۳۸۴۲۰۸
استان، آمادگی کامل برای استقبال از زائران و مسافران نوروزی را دارد
استاندار خراسان رضوی با اشاره به آمادگی کامل استان برای پذیرایی از خیل زائران امام رضا(ع)، اظهار امیدواری کرد این میزبانی به شایسته ترین نحو ممکن تحقق پذیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان با بیان این مطلب بر ضرورت توجه مسوولان دستگاه های اجرایی به تحقق منویات مقام معظم رهبری در خدمت رسانی مطلوب تر به زائران بارگاه منور رضوی(ع) تاکید کرد.

وی با اشاره به بخشی از سخنان معظم له که فرموده اند: " ارزش و اجر خدمت در ایام تعطیلات عید بالاتر از دیگر ایام سال است و تمام این خدمات در میزان الهی محفوظ است و محاسبه خواهد شد"، خدمت به زائران حضرت رضا(ع) را تکلیفی فراتر از وظیفه اداری و دارای اهمیت و ارزش بالای معنوی دانست.

رییس ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با بیان اینکه خدمت رسانی و ارایه تسهیلات به زائران بر مبنای سه مولفه امنیت، استقرار و تردد صورت می‌گیرد؛ افزود: در حوزه ی اسکان هم اکنون دو هزار و 950 مرکز اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر، مدارس، حسینیه ها، منازل شخصی، زائرسراها، کمپ ها و سالن های ورزشی در سطح استان برای اقامت زائران و مسافران نوروزی آماده شده است.

وی ادامه داد 390 هزار نفر شب خواب در استان پیش بینی شده است که در مقایسه با سال گذشته حدود 35 درصد افزایش دارد.

رشیدیان خاطر نشان کرد: با تلاش های صورت گرفته، شاهد افزایش 10 درصدی ظرفیت حمل و نقل زمینی، 10درصدی حمل نقل ریلی و افزایش هفت درصدی ظرفیت حمل و نقل هوایی خواهیم بود.

استاندار خراسان رضوی از فعالیت چهار فرورند بالگرد امدادی در سطح استان خبر داد و گفت: طی این مدت، 150 تیم محسوس و نامحسوس پلیس راه، 97 اکیپ راهداری و 587 دستگاه خودرو با استقرار در محورهای مواصلاتی، اجرای طرح ایمنی تردد در جاده های استان را بر عهده دارند.

وی افزود: 50 دوربین تصویری در شهر، 16 دوربین کنترل سرعت در جاده ها و 173 دستگاه آمبولانس نیز برای خدمت رسانی آماده شده است.

رشیدیان گفت: 49 داروخانه در اطراف حرم مطهر و پنج کلینیک دندانپزشکی به صورت شبانه روزی ارائه ی خدمت می کنند و همچنین 31 بیمارستان در مشهد و 130 درمانگاه در سطح استان در ایام نوروز به صورت فوق العاده دائر است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در حوزه ی تردد درون شهری و برگشت زائران و مسافران نیز علاوه بر بهره گیری از ظرفیت ناوگان عمومی، از قطارهای محلی و حومه ای  استفاده می شود.

وی با تاکید بر لزوم نظارت مستمر بر روند فعالیت بازار، اظهار داشت: 250 تیم های ثابت و سیار برای این امر پیش بینی شده است.

گفتنی است؛ بنا برتمهیدات اتخاذ شده روند ذخیره سازی کالاهای اساسی استان به اتمام رسیده است و از فردا سه شنبه 94.12.25 توزیع میوه در سراسر استان آغاز می شود.   

 

نظر شما