رییس سازمان نظام پزشکی کشور در گفت و گو بهاری با خبرگزاری برنا:

امیدارم نشاط اجتماعی در جامعه ایرانی رو به فزونی برود

۱۳۹۵/۰۱/۰۵ - ۰۷:۲۳:۱۲
کد خبر: ۳۸۴۸۸۵
امیدارم نشاط اجتماعی در جامعه ایرانی رو به فزونی برود
رییس سازمان نظام پزشکی کشور در پیامی نوروزی، گفت: خدمت مردم شریف و قدرشناس کشورمان و همکاران عزیزجامعه پزشکی، فرا رسیدن فصل بهار را تبریک عرض می کنم. آرزومندم سالی قرین با شادکامی، موفقیت، پیروزی و تندرستی برای تمامی آحاد ایرانی باشد.

علیرضا زالی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا افزود:  امیدوارم مردم شریف کشورمان در سال جدید تجارب ارزنده اجتماعی را تجربه کنند، مشکلات اقتصادی متعددی که مردم در سال های اخیر داشتند به لطف خدا حل شود و امیدارم نشاط اجتماعی که بسیار شاخص مهمی است در جامعه ایرانی رو به فزونی برود. طراوت عمومی کشور جز موارد بسیار مهم و جدی در بحث سلامت است. امید آن دارم، سال آتی سرشار، از  ترنم شادی بخش در حوزه سلامت باشد و مشکلات و چالش هایی که در سال های اخیر گریبان این بخش بسیار مهم اجتماعی را گرفته است به لطف خدا و با کمک دولت و مجلس رفع شود.

زالی خطاب به مردم ایران گفت:  امیدوارم که مجلس آینده با نگاه به اعتماد عمومی کشور و اینکه  نمایندگان محترم مورد وثوق آحاد شهروندی هستند با نگاه عمیق فرابخشی و دور از سلایق کوچک، با نگاه بزرگ به آینده به بحث عدالت اجتماعی، توسعه، پیشرفت، عمران و آبادانی ایران بیشتر از گذشته بیندیشند تا هماهنگی بیش از گذشته را بین مردم شریف کشورمان و آحاد قانونی و تاثیرگذار اجرایی داشته باشیم.

رییس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: جامعه پزشکی در اقصی نقاط کشور در حال ارایه خدمات هستند، فعالیت های پزشکی تعطیل ناپذیر است جامعه پرافتخار سپیدپوش و سرافراز پزشکی در همه حال در کنار مردم هستند، حتی در ایام تعطیل و در ایامی که سایر مردم در کنار خانواده خود هستند، بسیاری از جامعه پزشکی از کنار خانواده بودن محروم هستند و حتی نمی توانند در ایام تعطیل و لحظه سال تحویل کنار خانواده های خود باشند، امیدوارم که دستان شفا بخش جامعه پزشکی، امسال با صلابت و اقتدار بیشتری در رفع مشکلات بیماران کوشا و ساعی باشد به همه جامعه پزشکی کشور خسته نباشید می

رییس سازمان نظام پزشکی کشور پیرامون برنامه های جامعه پزشکی در سال آینده گفت: امسال در حوزه پزشکی کشور، بحث تعرفه ها بحثی مهم و جدی برای ما است، امید است هر چه زودتر بحث شورای عالی بیمه شکل گیرد. پکیج تعرفه ای  درآذر ماه تقدیم مبادی ذیرربط شده است و سعی شده است تعرفه ها با رعایت موازین شهروندی و رعایت حقوق مردم تنظیم شود. همچنین  در حال پیگیری مطالبات جامعه پزشکی از بیمه های پایه و بیمه های بازرگانی هستیم.

وی ادامه داد:امسال فرصت پیدا خواهیم کرد که با نظر کارشناسی عمیق تر به خصوص در رابطه با حبس پزشکان که موجب نگرانی عمیق جامعه پزشکی در  سراسر کشور بوده این مساله را جدی بررسی کنیم، در این راستا، با معاونت پیشگیری قوه قضاییه یک تفاهم نامه امضا شده است و برای اینکه این تفاهم از شکل معمولی تشریفاتی خارج شود، چند کارگروه مشخص بین سازمان نظام پزشکی و معاونت پیشگیری قوه قضاییه شکل گرفته است، این کارگروه ها برنامه های خوبی طراحی می کنند که در جهت رفع مشکلات جامعه پزشکی موثر واقع می شود.

زالی گفت: سازمان نظام پزشکی مدت طولانی در تلاش بود به عنوان یک مرجع کارشناسی برای مجلس شورای اسلامی در کلیه طرح ها و لوایح و آیین نامه های مربوطه اظهار نظر کند، خوشبختانه در اواخر بهمن ماه شاهد این اتفاق بودیم و یک تفاهم نامه با مرکز پژوهش های مجلس گذاشته شد تا براساس قانون، سازمان نظام پزشکی به عنوان مرجع ذیصلاح کارشناسی در ابعاد طرح ها و لوایح مجلس، موثر باشد را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: سال 94 سال سختی برای جامعه پزشکی بود. سال بسیار پر فراز و نشیب. انواع مشکلات متعدد در فراسوی جامعه پزشکی به صورت بحرانی ایجاد شد، در استان ها و در برخی شهرستان ها بحث های نگران کننده حبس پزشکان مطرح بود. موضوع هایی از قبیل  عوارض، بحث های پیچیده مالیاتی، بحث هایی از قبیل عدم تحقق همه منویات تعرفه ای، بحث عدم پرداخت به موقع مطالبات پزشکان و موسسات پزشکی، بحث قابل توجه بودن حجم کسورات، بحث قابل توجه بودن حجم اسناد بین راهی که بین موسسات پزشکی و سازمان های بیمه گر وجود دارد. به طور کلی مسائل متعددی بود که سال 94 را با یک تلخی هایی روبرو ساخت اما امیدواریم سال 95 سالی پر نوید، پر آرامش و همراه با خبرهای خوشی برای جامعه پزشکی و تمامی مردم ایران باشد.

 

 

 

نظر شما