مروری بر رویدادهای اجتماعی آبان ماه ۹۴

۱۳۹۵/۰۱/۰۸ - ۰۹:۳۹:۴۳
کد خبر: ۳۸۴۹۰۹
مروری بر رویدادهای اجتماعی آبان ماه ۹۴
365 روز گذشت، روزهایی که هر کدام همراه خودشان خبرهایی به همراه داشت، گاه خبرها خوش بود و شاد شدیم و گاه پا به پای اخبار گریستیم. مسئولان وعده و وعیدهایی دادند که بعضی هایشان عملی شد اما پرونده برخی از آن ها باز و به سال آینده موکول شده است. تمامی این روزها مجموعه سال 94 را ساخت، سالی که با تمام فراز و نشیبش سپری شد و عمر اخبار داغ آن به پایان رسید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، در روزهای ابتدای سال 95، مرور مهم ترین اخبار سال گذشته، خالی از لطف نیست،  امروز می‌توانید اتفاقات مهم آبان ماه  سال گذشته را در ادامه بخوانید:

ششم درگیری دو معتاد برای ریاست بر دیگر معتادان در کمپ ترک اعتیاد با قتل پایان یافت.

‌بارش شدید باران  در شهر ایلام روز هفتم موجب وقوع سیل شد.

روز نهم، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین امدادرسانی‌ها به سیل‌زدگان در 21 استان کشور را تشریح کرد   و گفت: متاسفانه شمار فوتی‌های سیل به 9 نفر افزایش یافت که سه نفر از ایلام، سه تن لرستان،‌ دو نفر کرمانشاه و یک نفر از اصفهان بوده است. آخرین فوتی این سیل و آبگرفتگی زنی 45 ساله ساکن روستای چاه ملک شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان بود که متاسفانه پس از آب گرفتگی منزل دچار برق گرفتگی شده است.

در یک حادثه تلخ، دختری 12 ساله‌ به نام پریسا احمدپور روز یازدهم با نیش زنبور در یکی از روستاهای لالی از توابع استان خوزستان جان خود را از دست داد.

همچنین در این روز، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو زن جیب‌بر خبر داد که اقدام به سرقت از مسافران اتوبوس‌های تندرو کرده بودند.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران روز دوازدهم از ریزش سقف برج آزادی در پی بارندگی‌ در پایتخت خبر داد.

روز سیزدهم، بخشی از دروازه تاریخی مسجد - مدرسه سپهسالار (مدرسه عالی شهید مطهری) مورد دستبرد قرار گرفت و دو لنگه چُدنی دربِ ورودی غربی این بنای تاریخی و ارزشمند به سرقت رفت.

تصادف یک دستگاه کامیون هیوندا با موتورسیکلت پالس که راکب و ترک‌نشین آن از پرسنل پلیس آگاهی تهران بودند در روز چهاردهم سب مرگ این دو نفر شد.

روز شانزدهم ، سقوط زن اروپایی از طبقه دهم برجی در شیخ‌نشین دوبی، نه تنها مرگ خود او را رقم زد، بلکه موجب شد مرد عابر نیز به کما برود.

در همان روز، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از مرمت و احیا سردر باغ ملی خبر داد.

شهردار منطقه 12 روز نوزدهم، در تشریح جزییات حمله برخی از اهالی محله هرندی به کارتن‌خواب‌ها گفت: تعدادی از اهالی محله هرندی که حدود 30 الی 40 نفر می‌شدند، با استفاده از چوب، به سمت معتادان پارک هرندی رفته و آنها را به سمت جنوب پارک که کمی دورتر از منازل مسکونی بود هدایت کردند. پس از انتقال معتادان به انتهای پارک، برخی از اهالی محل نسبت به آتش زدن چادر و وسایل آنها اقدام کردند.

روز بیستم، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: آمار نشان می دهد که سطح فقر در جنوب استان کرمان از متوسط کشور بالاتر است، البته سطح زیرساخت‌ها و امکانات نسبت به 20 سال قبل قابل مقایسه نیست اما درآمد درونی و واقعی مردم هنوز به حد نصاب نرسیده است.

بیست و دوم، فاطمه دانشور، عضو شورای شهر تهران در آنتن زنده تلویزیون اعلام کرد: زنی را می‌شناسند که فرزندش را فروخته و با ۵۰ مرد در یک خانه مجردی زندگی می کند. این بخشی از آسیب‌هایی بود که فاطمه دانشور اعلام کرد.

همچنین دراین روز، پلیس آلمان از کشف جسد چند نوزاد در جنوب این کشور خبر داد.

بیست و سوم، رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر که از سال آینده رتبه‌بندی مدارس غیردولتی به مردم اعلام خواهد شد، گفت: امسال تارنمای عملکردی مدارس به خودشان اعلام شده تا در فرصت یک ساله ایرادات خود را برطرف کنند.

در همان روز، هزاران نفر از مردم در مقابل بیمارستانی در حومه پایتخت بنگلادش گرد آمدند تا نوزادی را که با دو سر به دنیا آمده ببینند.

روز بیست و چهارم، مقام‌های فرانسه گفتند: یک قطار سریع‌السیر تی‌جی‌وی در حوالی شهر "استراسبورگ" در شرق فرانسه از ریل خارج شد و در این حادثه دست‌کم 10 نفر کشته شدند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان روز بیست و پنجم از دستگیری مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان ایرانشهر توسط سازمان اطلاعات سپاه استان خبر داد و گفت: مدیر اتباع ایرانشهر در قبال صدور مجوز برای اتباع بیگانه، وجه مطالبه می‌کرد.

در همان روز، مدیرکل دفتر تاریخ موزه طبیعی و ذخایر ژنتیک سازمان حفاظت محیط زیست از بازگشت نمونه‌های فسیلی ایران از آمریکا خبر داد.

بیست و ششم، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از انجام ازدواج سبز با هدف اصلاح الگوهای اجتماعی و محیط زیستی خبر داد.

در همان روز نماینده مردم اهواز با بیان اینکه در طول سه سال گذشته هزاران تن از مردم در این شهرستان پس از هر بارش پاییزی به دلیل نارسایی تنفسی راهی بیمارستان می‌شوند، گفت: در طول یک ماه گذشته حدود 16 هزار تن از مردم اهواز دچار بیماری تنفسی شده‌اند اما وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست پاسخگو نیستند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ روز بیست و هفتم با تایید خبر دستگیری پسری که تصاویرش با دختران مختلف و در حالاتی نامناسب در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت: پلیس در راستای حفاظت از بنیان خانواده و کرامت انسانی و جلوگیری از تجاوز به حریم خصوصی افراد این فرد را دستگیر کرده است.

معاون فرهنگی اجتماعی مترو تهران در همان روز از نصب سامانه‌های کتاب یاب با بیش از 3500 عنوان کتاب در ایستگاه مترو خبر داد.

روز بیست و هشتم، حرکت خلاف جهت راکب موتورسیکلت در بزرگراه آزادگان باعث تصادف مرگبار شد.

روز جمعه 29 آبان ماه افرادی که مشغول تفریح در پارک گلزار مشیریه بودند، طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ از کشف جنین در میان شمشادهای این پارک خبر دادند که بعد از اعلام این خبر، ماموران کلانتری ١٦٩ مشیریه در این پارک حضور یافتند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز