با آغاز اجرای طرح سلامت نوروزی انجام شد

بازرسی ۲۰۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی

۱۳۹۴/۱۲/۲۸ - ۱۱:۰۷:۳۲
کد خبر: ۳۸۵۲۰۱
بازرسی ۲۰۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی
همه ساله با نزدیک شدن به فصل بهار و ایام تعطیلات نوروزی، وزارت بهداشت برنامه‌ای را تحت عنوان سلامت نوروزی از اول اسفندماه تا 15 فروردین به مدت 45 روز برگزار می‌کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،برای نوروز 95 برنامه نوروزی وزارت بهداشت با مشارکت فعال 4500 بازرس بهداشت محیط در قالب حدود 1700 اکیپ نظارتی روزانه و کشیک ثابت در سراسر کشور از هشت صبح تا هشت شب، در ساعات اداری، غیراداری و روزهای تعطیل، با هدف حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ایمنی مواد غذایی و آب در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و غذا آغاز شده است.

هدف این برنامه نظارت بر مراکز و اماکنی مانند هتل‌ها، متل‌ها، مهمان‌پذیرها، مسافرخانه‌ها و کلیه اماکن اقامتی، بین‌راهی، تفریحی و پارک‌ها، رستوران‌ها، کترینگ‌ها، فست‌فودها، اغذیه‌فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، قنادی‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها، فروشگاه‌های آجیل و خشکبار، فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی، سرویس‌های بهداشتی عمومی، فرودگاه‌ها، راه‌آهن، پایانه‌های مسافربری و سرویس‌های حمل‌ونقل بین شهری و نمونه‌برداری‌های هدفمند مواد غذایی در راستای کنترل بهداشت مواد غذایی، نظارت بر آب آشامیدنی، رسیدگی به شکایات مردمی، رتبه‌بندی بهداشتی رستوران‌ها در اولویت است.

بر اساس این گزارش از زمان آغاز برنامه تاکنون 200 هزار مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی مورد بازرسی قرار گرفته‌اند که در همین راستا 236 هزار و 714 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و معدوم، 534 واحد صنفی تعطیل و 2275 واحد دیگر به عنوان متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

همچنین پایش و نظارت بر روند اجرای برنامه در دانشگاه‌های منتخب در دستور کار قرار دارد و بازدیدهای مشترک با قوه قضائیه، تعزیرات حکومتی و سازمان راهداری و سایر سازمان‌ها از جمله اتاق اصناف انجام خواهد شد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در عین حال سامانه بهداشت 1490 و 190 در راستای رسیدگی به شکایات مردمی در حالت آماده‌باش هستند. بر همین اساس مردم می‌توانند علاوه بر تماس با این سامانه از طریق آدرس اینترنتی Zrm.Behdasht.gov.ir شکایات خود را ثبت و پیگیری کنند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز