مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به برنا خبر داد؛

برف و باران در راه است

۱۳۹۵/۰۱/۰۷ - ۱۵:۰۷:۱۶
کد خبر: ۳۸۶۲۳۵
برف و باران در راه است
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از امروز (شنبه) و تداوم فعالیت آن تا پایان هفته خبر داد و گفت: طی دو روز آینده در نوار شمالی کشور شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود.

احد وظیفه در گفت و گو باخبرنگار محیط زیست خبرگزاری برنا در خصوص وضعیت جوی کشور طی هفته جاری، گفت: شنبه بارش باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد و در بعضی نقاط با بارش تگرگ در ایلام، کرمانشاه، لرستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران. بارش پراکنده باران در شمال غرب و مرکز را خواهیم داشت.

وی در خصوص وضعیت جوی روز یکشنبه نیز عنوان کرد: در روز یکشنبه برای استان های ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گیلان، قزوین، البرز و تهران بارش باران با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه افزود: براساس آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های هواشناسی، بارش پراکنده باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در مناطق جنوب، مرکز و شمال شرق و سواحل شمالی نیز پیش‌بینی می‌شود.

 این کارشناس هواشناسی وضعیت جوی روز دوشنبه را بارش باران با رعد وبرق و وزش باد در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، تهران، البرز، مرکزی، همدان، کردستان و کرمانشاه پیش‌بینی کرد و گفت: در دیگر نقاط کشور بجز جنوب‌شرق و شرق بارش پراکنده باران را خواهیم داشت..

به گفته وظیفه روز سه‌شنبه بارش پراکنده باران در شمال‌غرب، تهران، جنوب‌غرب و زاگرس مرکزی، کرمان و خراسان رضوی. بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد درجنوب فارس، جنوب بوشهر و هرمزگان و همچنین بارش باران در سواحل خزر را خواهیم داشت.

وی در ادامه در خصوص وضعیت آب‌وهوای روز چهارشنبه نیز خاطرنشان کرد: برای روز چهارشنبه بارش باران در شمال‌غرب، شمال، بارش پراکنده باران در شمال شرق و رگبار پراکنده و رعدوبرق در جنوب و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گفته این کارشناس هواشناسی روز پنجشنبه سواحل خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان، شمال تهران و اردبیل با بارش باران گاهی با رعد وبرق همراه خواهند بود.

وی افزود: بارش برف در ارتفاعات و جاده های کوهستانی سلسله البرز برخی نقلط با کولاک برف را برای روز پنجشنبه پیش‌بینی می‌کنیم.

 وظیفه گفت: در روزهای پایانی هفته (از سه شنبه تا جمعه) ارتفاعات البرز از شمال شرق تا شمال غرب کشور و جاده ها و گردنه های کوهستانی در غرب و شمال غرب کشور با بارش برف، وزش باد و در مناطق مستعد با کولاک برف پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه یکشنبه و دوشنبه شمال خلیج فارس مواج است عنوان کرد: طی دو روز آینده در نوار شمالی کشور شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز