سالاد و سبزیجات در رستوران‌های بین راهی، مصرف نکنید

۱۳۹۵/۰۱/۰۸ - ۱۰:۲۵:۳۴
کد خبر: ۳۸۶۳۴۲
سالاد و سبزیجات در رستوران‌های بین راهی، مصرف نکنید
مدیر نظارت بر مواد غذایی و آرایشی دانشگاه همدان، به منظورپیشگیری از بیماری‌های مسافرتی به پرهیز از مصرف سالاد و سبزیجات در رستورانهای بین راهی تاکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد کاظم زاده با اشاره به لزوم رعایت نکات بهداشتی در مورد غذاهای بین راهی گفت: استفاده از کنسروها می تواند مطمئن ترین غذا در طول سفر باشد ولی بهتر است کنسرو ماهی و لوبیا حتما 20 دقیقه در دمای جوش حرارت داده شده و در مورد مصرف کنسرو هم باید دقت شود که کنسروها فرورفته، برآمده، زنگ زده و تاریخ انقضاء گذشته نباشند.

 وی با تاکید بر خودداری مسافران از مصرف فست فودها در طول سفر، به دلیل دارابودن میزان چربی و انرژی زیاد افزود: ممکن است این گونه غذاها به دلیل مواد پیرامونی مثل گوجه، خیارشور یا سالاد و همچنین کاهویی که در داخل آن استفاده می شود آلودگی های زیادی را به بدن فرد منتقل کنند.

کاظم زاده، پرهیز از مصرف سالاد و سبزیجات در رستوران های بین راهی را به مسافران گوشزد کرد و گفت: بیشتر این سبزیجات آلوده به میکروبی به نام " اشرشیاکلی " است، و ممکن است به دلیل شست شوی نادرست این میکروب به بدن انسان منتقل و باعث ایجاد اسهال شود، پس بهتر است از مصرف سبزیجات و سالاد در رستوران های بین راهی خود داری شود.

وی اظهار کرد: بسیاری از افراد با تفکر این که مسمومیت غذایی تنها به شکل اسهال و استفراغ ساده بروز می کند، اقدام های درمانی لازم را انجام نمی دهند که این موضوع می تواند مشکلاتی برای آنان به وجود آورد

مدیر نظارت بر مواد غذایی و آرایشی دانشگاه به مسافران توصیه کرد از مصرف آب های آشامیدنی بین راهی خودداری و حتما از بطری های آب معدنی استفاده کنند. همچنین از مصرف لبنیات محلی شامل پنیر، ماست و شیر در بین راه خودداری شود، چون معمولا شیر این مواد غذایی جوشیده نیست و می تواند آکنده از میکروارگانیسم هایی باشد که فرد را دچار مشکلات خاصی کنند.

کاظم زاده افزود: مصرف دوغ، ماست و آب لیموی تازه در کنار غذا می تواند احتمال مسمومیت ها و آزردگی های سیستم گوارش را در طول سفر به حداقل برساند و همچنین مصرف شیرینی ها را محدود کنند به ویژه شیرینی های روغنی، نان های خامه ای و شیرینی های تر مصرف نشود.

وی یادآورشد: در هنگام سفر از مغزهای گیاهی خام ازجمله، پسته، بادام، فندق و ... استفاده کنید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز