گشت تعزیرات به غرب تهران رسید

۱۳۹۵/۰۱/۰۸ - ۱۵:۱۴:۳۸
کد خبر: ۳۸۶۴۲۸
گشت تعزیرات به غرب تهران رسید
یکی از گشت های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران در ادامه اجرای طرح نوروزی به یک فروشگاه زنجیره ای در غرب تهران رفت و از عرضه اقلام مختلف بازید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، یکی از گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران با حضور بازرسان اتاق اصناف تهران به فروشگاه زنجیره ای در غرب تهران رفتند و از عرضه اقلام مختلف بازرسی کردند.

زن خانه‌داری در مواجه با مسئولان گشت تعزیرات حکومتی گفت: از خرید در اینجا راضی ام اما قیمت ها بالا است و با اینکه می‌گویند ده درصد تخفیف دارد باز هم قیمت ها بالا است اما مواد اولیه تازه است و کیفیت خوبی دارد.

34 میلیون ریال جریمه برای گرانفروشی آجیل

بازرسان اتاق اصناف کار خود را به واسطه اعتراض این زن از غرفه فروش آجیل و تنقلات شروع کردند و از مدیر این بخش فاکتور خرید آجیل را جهت بازرسی درخواست کردند.

رییس گشت مشترک تعزیرات حکومتی پس از بررسی‌ها و دریافت گزارش تخلف این واحد اعلام کرد: بخش آجیل فروشی این فروشگاه زنجیره ای به دلیل گرانفروشی به 34 میلیون ریال جزای نقدی محکوم است.

غرفه فروش آبمیوه‌های طبیعی محل دیگری بود که اعضای حاصر گشت مشترک به آنجا رفتند و پسندیان کارشناس بهداشت محیط در مورد وصعیت این واحد گفت: آب میوه های موجود در این فروشگاه فاقد مشخصات تولید و پروانه بهداشت و استاندارد است و باید جمع آوری شود.

کارشناس بهداشت گفت: آبمیوه ها سالم است اما چون مجوز عرضه به این شکل را ندارند باید جمع آوری شده و طبق مجوز در محل عرضه تهیه و به فروش برسد.

ماهی اوزون برون خرید 48 تومان فروش 85 تومان!

اما بازرسان اصناف پس از بررسی آبمیوهای فروحته شده در این فروشگاه به سراغ محصولات پروتئینی رفتند و بررسی نشان داد ماهی ازون برون در این فروشگاه به قیمت کیلویی 85 هزار تومان فروخته می‌شود و فیله ماهی شیر که باید 43 هزار تومان به فروش برسد در این فروشگاه زنجیره ای 57200 تومان فروخته می شد که پرونده گرانفروشی تشکیل شد.

رحمتی بازرس اتاق اصناف گفت: قیمت سود قانونی برای گوشت سفید 15 درصد است بنابراین تخلف گرانفروشی برای این فروشگاه زنجیره ای ثبت و به رییس شعبه تعزیرات در گشت ارجاع می شود.

مسئولان فروشگاه همکاری لازم را داشتند!

شهرآبادی رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران گفت: ما خیلی مکان ها رفتیم اما از همکاری و همراهی مدیران این مجموعه با تعزیرات تشکر می کنیم.

وی افزود: نکته مثبت دیگر اصلاح تخلفات در محل است و در تعزیرات رویکرد ما پیشگیری و اصلاح است. ما مکلف به اعمال قانون هستیم اما اگر اصلاح انجام شود این کار قابل تقدیر است

این واحد 2 میلیون جریمه نقدی شد که در محل اجرای حکم شد

این فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای همچنین به دلیل فروش ماهی گرانتر از قیمت واقعی به پرداخت 2 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم و حکم در محل اجرا شد اما اتفاق جالبی که افتاد این بود که قیمت ماهی اوزون برون با حضور تعزیرات به 60 هزار تومان تغییر یافت و البته فیله ماهی شیر هم برای اصلاح قیمت از داخل یخچال‌ها جمع آوری شد و پس از تغییر برچسب قیمت مجددا برای فروش عرضه می شود.

کشف 119 کیلو انواع میوه قاچاق

تیم گشت مشترک در ادامه بازرسی کالای قاچاق از جمله بلوبری، منگوستین، سیب زمینی ترکیه‌ای و هویج آلمانی کشف کردند.

شهرآبادی گفت: میوه های قاچاق کشف شده در حضور بازرسان اتاق اصناف وزن شد و 119 کیلو میوه قاچاق به بازرسی اتاق اصناف تحویل داده شد تاما مراحل قانونی را طی کند.

وی افزود: پرونده تخلف نیز تشکیل و به شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز جهت رسیدگی ارجاع می شود.

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تصریح کرد: میوه های قاچاق با توجه به ورود غیرقانونی و عدم انجام آزمایش های لازم احتمال خطر برای سلامت را دارد.

گشت های مشترک تعزیرات حکومتی از 16 اسفند 94 لغایت 16 فروردین ماه 95 در کشیک نوروزی به شکایات مردمی رسیدگی می کند.

 

نظر شما