بهره‌برداری از فاز نخست خطوط ۶ و ۷ مترو تهران در سال ۹۵

۱۳۹۵/۰۱/۱۰ - ۱۶:۱۹:۰۳
کد خبر: ۳۸۶۷۷۰
بهره‌برداری از  فاز نخست خطوط ۶ و ۷ مترو تهران در سال ۹۵
معاون عمرانی شرکت مترو تهران و حومه پیش بینی کرد که با تامین به موقع اعتبارات، فاز نخست خطوط 6 و 7 مترو تهران آماده بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سیدمهدی پورهاشمی در بازدید کارگاهی از پروژه های توسعه مترو تهران و حومه با اشاره به شعار سال 95 با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، اظهار داشت: آنچه که موجب شده تا توسعه مترو تهران با وجود کمبود نقدینگی، مطابق برنامه ریزی پیش برود، مدیریت جهادی است و تردیدی نداریم که به اتکای روحیه جهادی در کارگران، مهندسان و همه عوامل دست اندرکار، خواهیم توانست همانند گذشته این صنعت را به عنوان مصداقی بارز از اقتصاد مقاومتی معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: اکنون زمان عمل و اقدام برای تحقق سیاست های اصولی اقتصاد مقاومتی است و همگان باید برای اجرای کامل رهنمودهای مقام معظم رهبری از شعار خارج شده و اقدام عملی داشته باشند؛ ما در مترو تهران عزم جدی داریم تا خطوط 6 و 7 مترو را متناسب با مختصات شعار سال به سرانجام برسانیم.

در این بازدید کارگاهی که مجریان و مدیران پروژه های در دست ساخت مترو تهران و حومه، معاون عمرانی این شرکت را همراهی می کردند، پورهاشمی خواستار اهتمام جدی و مضاعف مدیران برای برنامه ریزی و گزارش منظم اقدامات به منظور پیشبرد همزمان پروژه ها و متناسب با شعار سال شد.

معاون عمرانی شرکت مترو تهران با اشاره به این که سال 94 مطابق با برنامه ریزی و هدفگذاری، پروژه ها به سرانجام رسید، گفت: تکمیل و بهره برداری ایستگاه‌های باقی مانده خط 3، بهره برداری فاز نخست خط مترو تهران-پرند از ایستگاه شاهد در خط یک تا ایستگاه شهرآفتاب به طول حدود 5 کیلومتر، بهره برداری از فاز دوم و فاز نهایی این خط به شرط تامین اعتبار از سوی دولت و ساخت و بهره برداری فاز نخست خط 6 و 7 مترو از جمله برنامه های سال جاری است.

پورهاشمی در خصوص خطوط 6 و 7 مترو تهران به عنوان خطوط مهم و تاثیرگذار در حمل و نقل عمومی پایتخت، بیان داشت: فاز نخست این دو خط را تا پایان امسال آماده بهره برداری می کنیم و برای اجرای این کار بزرگ و کم نظیر از دولت انتظار کمک داریم؛ ضمناً طبق برنامه قرار است فاز دوم و نهایی این دو خط سال 96 به مرحله بهره برداری برسد.

وی گفت: خط 6 متروی تهران با ظرفیت جابه‌جایی روزانه بیش از یک میلیون مسافر دارای 31 کیلومتر طول و 27 ایستگاه بوده که از جنوب شرقی تهران در دولت آباد تا سولقان در شمال غربی امتداد می یابد و در طول مسیر مناطق و محدوده های جمعیتی مهم شهر نظیر خیابان 17 شهریور، میادین خراسان، شهدا، امام حسین (ع)، سپاه، هفتم تیر، ولیعصر(عج) را پوشش می دهد.

خط 7 مترو تهران به طول 27 کیلومتر با 25 ایستگاه از جنوب شرقی تهران از محدوده ورزشگاه تختی آغاز می شود و با عبور از بزرگراه امام علی (ع)، خیابان شهید محلاتی، میدان قیام، خیابان مولوی، میدان هلال احمر به سمت شمال ادامه مسیر می دهد و به گیشا، برج میلاد، میدان صنعت و میدان کتابی می رسد. سپس به سمت غرب و بزرگراه یادگار امام ادامه می یابد.

نظر شما