ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای مواصلاتی قم در روز ۱۳ فروردین

۱۳۹۵/۰۱/۱۱ - ۱۲:۴۱:۵۶
کد خبر: ۳۸۶۹۰۰
ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای مواصلاتی قم در روز ۱۳ فروردین
رئیس پلیس راه استان قم با اعلام محدودیت های ترافیکی در محورهای مواصلاتی قم در روز سیزدهم فروردین ماه گفت: تردد وسایل نقلیه سنگین در این روز ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سرهنگ اردشیر جمشیدی راد با بیان اینکه این محدودیت ها از ساعت هفت صبح روز سیزدهم فروردین ماه تا ساعت 24 همین روز اعمال می شود افزود: تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای سلفچگان به سمت قم، کاشان به سمت قم و جاده قدیم قم - تهران در بین این ساعات ممنوع است.

به گفته وی، محورهای سلفچگان - ساوه - تهران و تهران - سلفچگان - ساوه جایگزین محورهایی است که ممنوعیت ترافیکی در آن اعمال می شود.

روز سیزدهم فروردین ماه به عنوان روز طبیعت نامگذاری شده است که طبق آیین سنتی، مردم کشور این روز را در دامان طبیعت به سر می برند. 

جمشیدی راد در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به اینکه از روز 25 اسفندماه سال گذشته تا پایان روز دهم فروردین ماه جاری، پنج میلیون و 421 هزار و 391 وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی استان قم تردد داشته اند گفت: این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه نوروز سال گذشته شش درصد افزایش داشته است.

وی همچنین از کاهش 19 درصدی مجموع تصادف ها در محورهای مواصلاتی استان قم در این مدت خبر داد و افزود: تصادف های فوتی 67 درصد، تصادف های خسارتی 10 درصد و تصادف های جرحی 31 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین علت تصادف ها در استان در این مدت مربوط به عدم توجله به جلو با 51 درصد است اضافه کرد: واژگونی خودرو با 33 درصد در رتبه بعدی علت تصادف ها به شمار می آید.

جمشیدی راد همچنین وضعیت ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: هم اکنون ترافیک در محورهای آزادراه تهران به سمت قم، کمربندی امام علی(ع) و بزرگراه قم - سلفچگان نیمه سنگین و سایر محورهای قم دارای بار ترافیکی عادی و روان است.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به پایان تعطیلات نوروزی و بیشتر شدن تردد در محورهای مواصلاتی از رانندگان خواست از هم اکنون نسبت به زمان بازگشت خود به شهرهای مبدا برنامه ریزی کنند و ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، با پرهیز از هرگونه عجله و شتاب با سرعت مطمئنه رانندگی نمایند.

قم دارای هشت راه راه اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آزاد راه قم – تهران به طول 130 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم –کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر است. 

استان قم در شاهراه مسیرهای 17 استان کشور قرار گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز