اولین نشست کمیته مشترک همکاری های علمی ایران و ایتالیا برگزار شد

۱۳۹۵/۰۱/۱۶ - ۲۲:۴۵:۳۱
کد خبر: ۳۸۸۳۰۴
اولین نشست کمیته مشترک همکاری های علمی ایران و ایتالیا برگزار شد
اولین نشست کمیته مشترک همکاری های علمی و فناری ایران و ایتالیا ، به ریاست وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و با حضور مدیرکل ارتقا ،برنامه ریزی و هماهنگی همکاری های پژوهشی وزارت آموزش و تحقیقات ایتالیا، در وزارت علوم برگزار شد .
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، پیرو انعقاد تفاهم نامه های همکاری علمی و فناوری بین ایران و ایتالیا در سال گذشته که به امضای وزرای علوم دو کشور رسیده بود، اولین نشست کمیته مشترک همکاری های علمی دو کشور به ریاست معاون پژوهشی وزیر علوم  و با حضور سفیر و رایزن علمی و فرهنگی ایتالیا در ایران، روسای تعدادی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی آن کشور و روسای دانشگاه های صنعتی شریف،صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، یزد و نمایندگانی از  دانشگاه تربیت مدرس، پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست فناوری در محل وزارت علوم برگزار شد و طرفین در خصوص راهکارهای عملیاتی همکاری های پژوهشی و فناوری بحث و تبادل نظر کردند.
احمدی در این نشست با اشاره به برنامه وزارت علوم برای تقویت همکاریهای علمی دانشگاهی بین المللی در راستای دیپلماسی علمی کشور گفت: اراده دو کشور ایران و ایتالیا، افزایش همکاری های علمی است  لذا ضرورت دارد هرچه سریعتر الگو و مدل این همکاری را تعریف کنیم.
وی افزود: تبادل دانشجوی بورسیه دکترا، اعزام دانشجویان دکترا و اعضای هیئت علمی برای فرصت های مطالعاتی و انجام پروژه های مشترک تحقیقاتی از الگوهای مرسوم همکاری های پژوهشی و فناوری ایران با کشورهای دیگر است، همچنین همکاری مشترک پارک های علمی و فناوری و شرکت های دانش بنیان نیز می تواند در اولویت این همکاری ها قرار گیرد.
در ادامه، پروفسور فدریکو سینک پالمی مدیرکل ارتقاء ، برنامه ریزی و  هماهنگی همکاریهای پژوهشی وزارت آموزش و تحقیقات ایتالیا ضمن تاکید بر آمادگی ایتالیا برای گسترش مناسبات علمی با ایران، برخورداری دو کشور ایران و ایتالیا از یک میراث غنی فرهنگی  را یاد آور شد و آن را یک بستر مهم برای تقویت این همکاریها دانست.
وی تاکید کرد: ایران و ایتالیا تا سال 2007 با یکدیگر همکاری علمی  و فناوری داشتند و اکنون مهم ترین نکته  این نشست آغاز دوباره این مناسبات و اعتماد به یکدیگر است زیرا در صورت اعتماد مشترک، می توان سطح مناسبات را از کم شروع کرد و سپس افزایش داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز