رِِئیس سازمان غذا و دارو خبر داد:

بازار داروهای تولید داخل، در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رشد یافته است

۱۳۹۵/۰۱/۱۷ - ۱۰:۳۰:۴۱
کد خبر: ۳۸۸۴۳۹
بازار داروهای تولید داخل، در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رشد یافته است
رئیس سازمان غذا و دارو از کاهش اتکای بازار دارویی کشور به داروهای وارداتی خبر داد و گفت: در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی بازار داروهای تولید داخل رشد داشته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رسول دیناروند در دیدار با فعالان صنعت دارو اظهار کرد: سیاست های دارویی به زودی اعلام می شود که با تایید وزیر بهداشت حداقل تا پایان دولت یازدهم ثابت می مانند.

وی اضافه کرد: در 10 ماهه سال قبل 10 هزار و 600 میلیارد تومان کل فروش دارو در بازار کشور بود که از این رقم 7400 میلیارد تومان مربوط به تولید داخل و  3200 میلیارد تومان مربوط به واردات بود.

دیناروند با اشاره به اینکه سهم تولید به واردات دارو سال قبل به حدود 70 به 30 درصد رسید که بهترین عملکرد در سالهای گذشته بوده است خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود یک میلیارد دلار واردات دارو داشتیم.

این مقام مسوول تصریح کرد: رشد بازار داروهای وارداتی در سال 94 نسبت به سال 93 کمتر از 3 درصد بوده است.این در حالی است که افزایش نرخ ارز در این دوره حداقل 12 درصد بوده است.

  وی در ادامه  عنوان کرد: در عین حال رشد بازار داروهای تولید داخل در سال 94 نسبت به سال 93 حدودا 18 درصد بوده است که دقیقا در  راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی بوده است.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی  در پایان تاکید کرد:  بر اساس موارد مذکور اتکای بازار دارویی کشور به داروهای وارداتی کاهش و داروهای تولید داخل افزایش یافته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز