نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی:

فعالیت صندوق احیاء باید تبدیل به یک نهضت فراگیر شود

۱۳۹۵/۰۱/۱۷ - ۱۱:۱۰:۰۳
کد خبر: ۳۸۸۴۶۷
فعالیت صندوق احیاء باید تبدیل به یک نهضت فراگیر شود
نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق احیاء ظرفیتی است که باید به فضای اقتصادی مملکت شناسانده شود و اگر این اتفاق نیفتد قطعا موقعیتی بزرگ را از دست داده ایم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، غلامعلی جعفرزاده با اشاره به افتتاح کاروانسرای لات در 25 کیلومتری شهر رشت که تا پیش از این در حال تخریب بود، گفت: من در جریان مراسم افتتاح این کاروانسرا بودم و به عنوان یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می توانم بگویم که تا کنون کمتر ظرفیت اقتصادی را در کشور دیده ام که اینگونه هم در راستای سیاست های اصل 44 قانون اساسی و توانمندسازی بخش خصوصی باشد و هم در مسیر اقتصاد مقاومتی و درون زا و ضمن هر دوی اینها هم به شکل قدرتمند هویت و فرهنگ ایرانی و اسلامی را تقویت کند.

وی ادامه داد: کاری که صندوق احیاء با واگذاری بناهای تاریخی آغاز کرده و من نمونه آن را در مجموعه تاریخی لات گیلان دیدم باید در ایران تبدیل به یک نهضت فرگیر شود. این کار می تواند به حل بحران های جدی در کشور کمک کند. یعنی هم دارای زوایای اقتصادی است و هم فرهنگی و هم اینکه زمینه تفریح سالم و فرهنگی را برای جامعه ما که واقعا درگیر مشکل بطالت اوقات است، فراهم می کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: من اکنون با تجربه برخورد از نزدیک با فعالیت های صندوق احیاء در جریان مرمت و احیاء کاروانسرای لات، هم به مسئولان و مقامات استانی سراسر کشور توصیه اکید می کنم که حضور در چنین جاهایی و آشنایی با فعالیت های صندوق احیاء را از نزدیک تجربه کنند تا با پتانسیل آن آشنا گردند و هم اینکه به مسئولان این مجموعه و دیگر مسئولان میراث فرهنگی تاکید می کنم که حتما مسئولان محلی و استانی را با پروژه ها و فعالیت های خود آشنا کنند تا شناخت مدیریت ما از این حوزه افزایش پیدا کند.

جعفرزاده در پایان تاکید کرد: صندوق احیاء ظرفیتی است که باید به فضای اقتصادی مملکت شناسانده شود و اگر این اتفاق نیفتد قطعا موقعیتی بزرگ را از دست داده ایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز