فرمانده انتظامی استان زنجان:

حجاب و عفاف ضامن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

۱۳۹۵/۱۲/۲۵ - ۱۴:۳۳:۱۷
کد خبر: ۳۸۸۶۵۶
حجاب و عفاف ضامن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر ضرورت اشاعه و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، بیان کرد: این امر به کاهش آسیب‌های فردی و اجتماعی در بین خانواده‌ها منجر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا صالحی در مراسم تجلیل از کارکنان زن این فرماندهی، اظهار کرد: حجاب و عفاف یک دستور دینی و از مسائل مهم و کلیدی جامعه ما به‌شمار می‌آید، به نحوی که با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: رعایت حریم عفاف و حجاب به معنای امکان پاک‌زیستی و اعتقادمحوری در زندگی روزمره افراد است.

فرمانده انتظامی استان زنجان، حجاب و عفاف را ضامن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: آنچه که می‌تواند جامعه را از آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها مصون داشته و حفظ کند، ترویج فرهنگ عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن در جامعه است.

این مسئول تصریح کرد: معضل بی‌حجابی و بی‌عفتی فقط برای افراد بی‌حجاب مشکل ایجاد نمی‌کند، بلکه آسیب‌هایی که از این معضل ناشی می‌شود، تمام اعضای جامعه را دربرمی‌گیرد.

صالحی، طلاق را از پیامدهای ناگوار بی‌حجابی در جامعه عنوان کرد و گفت: باید فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه گسترش پیدا کند و در این امر نهادهای فرهنگی، خانواده‌ها و رسانه‌های گروهی می‌توانند نقش مؤثری در ترویج حجاب داشته باشند، درصورت تحقق این موضوع جامعه از خطرات حفظ و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

فرمانده انتظامی استان زنجان، راه اساسی برای مقابله با فرهنگ غرب را مصون‌سازی و ارتقای فرهنگ جامعه دانست و افزود: حجاب، ضامن سلامت اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه خانواده مهم‌ترین و اساسی‌ترین نهاد اجتماعی برای ترویج حجاب و عفاف محسوب می‌شود، گفت: خانواده نقش اساسی در انتقال ارزش‌های دینی به افراد دارد.

صالحی گفت: بدون شک جامعه‌ای از سلامت کامل برخوردار است که خانواده به عنوان جزو کوچک آن جامعه از سلامت و استحکام کامل و کافی برخوردار باشد، بنابراین اگر خواهان سلامت و تقویت بنیان جامعه هستیم باید همه نیروهای خود را در جهت استحکام و تقویت پیوندهای خانوادگی بسیج کنیم.

وی با بیان اینکه انتقال فرهنگ عفاف و حجاب فقط بر عهده یک دستگاه خاص نیست، تصریح کرد: حجاب و عفاف نباید رها و فقط به یک نهاد سپرده شود، خانواده بهترین جای شکل‌گیری این فرهنگ و تضمین کننده آن در جامعه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز