غارت گران آثار باستانی ناکام ماندند

۱۳۹۵/۰۱/۱۸ - ۱۳:۵۶:۳۹
کد خبر: ۳۸۸۹۷۴
غارت گران آثار باستانی ناکام ماندند
جانشین فرمانده انتظامی "رودبارجنوب" از دستگیری دو نفر که با حفاری غیرمجاز در پی غارت آثار باستانی این شهرستان بودند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرگرد "ناصر کوهستانی" با اعلام این خبر گفت : در پی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در یکی از مناطق تاریخی حوزه استحفاظی این شهرستان، بلافاصله تیمی  از کلانتری مرکز "رودبارجنوب" برای بررسی موضوع به محل اعزام شد.

این مقام انتظامی افزود: پس از بررسی های انجام شده مشخص شد که این تیم دونفره در حال حفاری در حیاط حسینه ی روستا بودند که با دیدن اهالی از محل متواری شده اند اما با تلاش و همکاری مردم دستگیر شدند.

وی با تقدیر از شهروندان در شناسایی این باند حرفه ای قاقچیان اشیاء عتیقه تصریح کرد: متهمان پس از بازجویی های به عمل آمده و تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی، به مقامات قضائی معرفی شدند.

سرگرد کوهستانی در پایان ضمن اشاره به این مطلب که سرقت اشیاء عتیقه و آثار باستانی به منزله سرقت هویت و فرهنگ و تمدن چندین هزار ساله این دیار کهن است از شهروندان خواست تا هرگونه اطلاع خود از فعالیت قاچاقچیان میراث فرهنگی را جهت اقدام قانونی به مرکز فوریت های پلیسی 110گزارش کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز