خسروآبادی مطرح کرد:

برنامه های روز جهانی بنا ها و محوطه های تاریخی اعلام شد

۱۳۹۵/۰۱/۲۱ - ۱۳:۰۲:۴۷
کد خبر: ۳۸۹۷۷۶
برنامه های روز جهانی بنا ها و محوطه های تاریخی اعلام شد
مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: برنامه های روز جهانی بنا ها و محوطه های تاریخی در استان تهران در دو بخش جامعه ای مخاطب عام و خاص از روز 26 تا 29 فروردین ماه برگزار می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رجبعلی خسروآبادی گفت: برنامه هایی که در روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی ویژه عموم شهروندان برگزار می شود بیشتر با هدف افزایش حساسیت جامعه در حفظ و صیانت از میراث فرهنگی است که در قالب تورهای عصرانه بازدید از بافت تاریخی تهران قدیم در روز 29 فروردین ماه  برگزار خواهد شد .

وی افزود جامعه ای که از داشته های فرهنگی و هویتی خود به درستی آگاه باشد هیچ گاه خواسته یا ناخواسته گام در تخریب  آن نخواهد برداشت.

وی ادامه داد شهروندان  بایستی آشنایی با میراث فرهنگی پایتخت را از نزدیک تجربه کنند تا حس هویت یک تهرانی در آنان نهادینه شود . آنگاه دیگر شاهد اتفاقاتی نظیر تخریب بافت های تاریخی در تهران قدیم نخواهیم بود چون در این حالت هر تهرانی به یک میراث بان تبدیل شده است.

خسروآبادی  فرهنگ سازی را سریعترین و کم هزینه ترین راه مقابله با وندالیسم میراث فرهنگی دانست و افزود این اتفاق نیازمند حمایت نهاد های عمومی و تاثیر گذار جامعه از جمله شهرداری ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در ادامه افزود: بازدید های علمی و  آموزشی برای جامعه خاص در روز جهانی بنا ها و محوطه های تاریخی با حضور اساتید برجسته  برگزار می شود . وی گفت این بازدید ها شامل اجرای تور آموزشی در محوطه تاریخی حسن آباد ری که بازدید از کاروانسرای کنارگرد ، یخچال کلین و آب انبار آراد را در بر می گیرد  در روز 26 فروردین ماه است.

خسروآبادی همچنین استقبال از گردشگران خارجی و داخلی در پایگاه جهانی کاخ گلستان را  از دیگر برنامه های روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی عنوان کرد و افزود  این برنامه با مشارکت دانشجویان مدیریت جهانگردی پردیس تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می شود . وی افزود در این مراسم همچنین از پوستر همایش " گردشگری و صلح در آینه میراث جهانی " که در اردیبهشت ماه سال جاری و در هفته میراث فرهنگی با مشارکت پردیس تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می شود رونمایی می شود .

 

نظر شما