در نشست مشترک هتلداران و مدیران آژانس های مسافرتی تبریز و وان مطرح شد؛

گردشگری بین تبریز و وان گسترش می یابد

۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۰۷:۳۵:۵۴
کد خبر: ۳۹۰۹۵۷
گردشگری بین تبریز و وان گسترش می یابد
در نشست مشترک هتلداران و مدیران آژانس های مسافرتی تبریز و وان ترکیه بر لزوم توسعه صنعت گردشگری بین تبریز و وان از طریق برقرای ارتباط دو سویه در حوزه توریسم تأکید شد و مهم‌ترین مسائل و مشکلات پیش روی حوزه گردشگری و راهکارهای همکاری و تعامل دو جانبه بخش‌های خصوصی مورد ارزیابی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، فرزین حق پرست در این نشست با اشاره به مشترکات زبانی و فرهنگی بین تبریز و ترکیه گفت: تبادل گردشگر بین تبریز و وان باید به صورت دو جانبه صورت گیرد تا بدین نحو توسعه صنعت گردشگری در هر دو منطقه به طور موازی و متوازن صورت گیرد. 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افزود: اکوتوریسم می تواند به عنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت در حوزه صنعت توریسم بین تبریز و وان باشد و علمی کردن این صنعت در استان از اولویت های گردشگری آذربایحان شرقی به شمار می رود. 

وی با اشاره به غنای تاریخی تبریز و هم چنین اشتراکات فرهنگی موجود بین تبریز و وان، بر برگزاری برنامه های مشترک در قالب رویدادهای فرهنگی به منظور معرفی توانمندی های گردشگری استان تأکید کرد. 

حق پرست وجود بناهای تاریخی، آثار ثبت جهانی، جاذبه های طبیعی، تاریخی، شهری و فرهنگی در آذربایجان شرقی را از پتانسیل های استان برای جذب گردشگر عنوان کرده و بر لزوم برنامه ریزی آژانس های مسافرتی ترکیه برای برگزاری تور در راستای انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 تأکید کرد. 

حق پرست خواستار رفع موانع توسعه گردشگری بین این دو شهر از جمله مشکلات مرزی و نبود پرواز مستقیم بین تبریز و وان شد. 

در این نشست چاغلای فاهری، سرکنسول ترکیه در آذربایجان شرقی نیز با اشاره به پتانسیل های زیاد گردشگری دو شهر تبریز و وان، اظهار امیدواری کرد: گسترش روابط بین این دو شهر، بتواند دو کشور ایران و ترکیه را به هم نزدیکتر کند. 

جودت اوزگچ، رئیس انجمن توریسم استان وان نیز در این دیدار از هتلداران و فعالان صنعت توریسم برای حضور در نمایشگاه بین المللی وان به منظور شناساندن جاذبه های گردشگری تبریز و وان دعوت به عمل آورد. 

وی با اشاره به برگزاری هفته گردشگری از 15 تا 22 اردیبهشت در وان، شرکت در این مراسم را گامی مهم در افزایش تبادل گردشگر بین تبریز و وان عنوان کرد. 

جودت اوزگچ بر لزوم ایجاد زیرساخت ها در مرز تبریز- وان و رفع مشکلات مرزی به منظور آسایش بیشتر مسافران تأکید کرد. 

 

نظر شما