در بارندگی های اخیر صورت گرفت

بهره برداری از کانال کمکی سرخه حصار در جنوب تهران

۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۱۳:۳۴:۱۵
کد خبر: ۳۹۱۷۹۱
بهره برداری از کانال کمکی سرخه حصار در جنوب تهران
شهردار منطقه 20 گفت: با بهره برداری از کانال کمکی سرخه حصار و اقدام های پیشگیرانه مدیریت شهری، خسارت های احتمالی ناشی از بارندگی های بهاره به موقع کنترل و مدیریت شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید احمد صفوی با بیان این مطلب افزود: همزمان با بارش های اخیر، کانال کمکی سرخه حصار به طول 3 هزار متر مورد بهره برداری کامل قرار گرفت و آب های سطحی سرازیرشده از حوزه آبریز شرق به منطقه 20 تهران، با کمک این سازه بتنی به موقع هدایت و کنترل شد.

صفوی با اشاره به اینکه سطح مقطع کانال سرخه حصار در محدوده حد فاصل روستای امین آباد تا روستای تقی آباد، پاسخگوی عبور سیلاب های فصلی نبوده و از این رو کانال کمکی در این مسیر ساخته شده است، افزود: با بهره برداری از این کانال کمکی، تهدیدهای احتمالی ناشی از کمبود ظرفیت کانال قدیمی سرخه حصار در زمان بارندگی های فصلی از بین رفته است.

وی به تمهیدات مستمر و روزانه مدیریت شهری برای مدیریت بحران سیلاب های احتمالی نیز اشاره کرد و گفت: پاکسازی و لایروبی های مداوم کانال های عبوری، حوضچه های رسوب گیر و مخازن 600 هزار مترمکعبی صالح آباد از اقدام های پیشگیرانه ای است که قبل از وقوع بارندگی ها انجام شده تا در زمان بارندگی مشکلی در سطح منطقه به وجود نیاید.

صفوی ادامه داد: در زمان بارندگی ها نیز اکیپ های لایروبی در آماده باش کامل هستند تا در صورت وقوع سیلاب های فصلی به سرعت وارد عمل شوند.

شهردار منطقه 20 یادآور شد: منطقه 20 به عنوان جنوبی ترین نقطه شهر تهران، محل سرریز دو سوم از آبهای سطحی پایتخت است که از طریق کانال های سرخه حصار و فیروزآبادی به خارج از محدوده شهری هدایت می شوند.

 

 

نظر شما