مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان به برنا خبر داد:

پل شناور دزفول براثر سیل تخریب شد

۱۳۹۵/۰۱/۲۷ - ۱۰:۲۲:۳۵
کد خبر: ۳۹۲۳۹۷
پل شناور دزفول براثر سیل تخریب شد
مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان در خصوص خسارات سیل در جنوب کشور، گفت: بر اثر سیل پل شناور دزفول و حدود 50 منزل مسکونی مسجد سلیمان تخریب شد.

هاشم بالدی در گفت و گو با خبرنگار حوادث خبرگزاری برنا، در خصوص آخرین وضعیت سیل زدگان گفت: سیل سه تا از شهرستان‌های پایین دست "دز"، چهار روستا در اندیمشک، 12 روستا در شهر دزفول و 12 روستا در شهر شوش را درگیر کرد.

وی در ادامه گفت: عملیات تخلیه این روستاها و ایمن سازی محل در دستور کار قرار گرفت و اهالی این مناطق به مکان های امن منتقل شدند.

بالدی با بیان اینکه اکثر واحدهای مسکونی و پل شناور دزفول براثر این سیل تخریب شد، تصریح کرد: آب گرفتی و سیل زمین‌ها و باغاتی که در مسیر خود بود را تخریب کرد و بیشتر محصولات گندمی که زمان برداشتشان رسیده بود را از بین برد.

وی با بیان اینکه در پی این بارندگی‌ها برق بسیاری از مناطق این نواحی قطع شد، افزود: این سیل موجب تخریب یک ترانس برق شد که در حال نصب جایگزین آن هستیم. شب گذشته بارندگی در شهر مسجد سلیمان به 65 میلیمتر رسید و حدود 50 منزل مسکونی را تخریب کرد.

بالدی با اشاره بر اینکه، براساس جلسه شورای هماهنگی بحران که شب گذشته برگزار ش، عنوان کرد: این بحران مدیریت شده است و نیروهای هلال احمر و دیگر نیروهای امدادرسان به همراه بالگرد به صورت آماده باش هستند و به مناطق سیل زده یاری می رسانند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ورودی سد دز دو هزار و 500 متر مکعب در ثانیه است و خروجی سد نیز از 5 هزار متر مکعب در ثانیه به سه هزار متر مکعب رسیده است و هیچ آسیبی به تجهیزات این سد وارد نشده است.

به گفته مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان، وزیر نیرو و رییس سازمان مدیریت بحران و تیم  همراه کننده‌اش از مناطق سیل زده بازدید کردند و هم اکنون در حال بازدید از شهرستان شوش هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز