مدیرکل بحران استان تهران در گفت و گو با برنا:

آماده باش سازمان مدیریت بحران تهران برای مقابله با سیل در پایتخت

۱۳۹۵/۰۱/۲۷ - ۱۰:۵۲:۲۵
کد خبر: ۳۹۲۴۱۷
آماده باش سازمان مدیریت بحران تهران برای مقابله با سیل در پایتخت
هادی رحمتی گفت: با توجه به اخطارهای سازمان هواشناسی در رابطه با جاری شدن سیل در استان تهران، آماده‌باش در برابر سیل و اتخاذ تمهیدات لازم به دستگاه‌های اجرایی و امدادی اعلام شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، هادی رحمتی در رابطه با احتمال جاری شدن سیل در استان تهران، گفت: بر اساس اخطارهای سازمان هواشناسی، سامانه بارشی که در جنوب غرب کشور فعال بود به سمت شمال شرق کشور در حال حرکت است و بر همین اساس پیش‌بینی هواشناسی بر این است که از بعدازظهر امروز سامانه بارشی به تهران برسد.

رحمتی در ادامه افزود: بر همین اساس پیش‌بینی بارش در استان تهران به ویژه نقاط شمالی استان و ارتفاعات البرز، احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب وجود دارد. به همین دلیل به شهروندان توصیه می‌شود از سکونت در حاشیه رودها و مسیل‌ها خوددری کنند.

مدیرکل بحران استان تهران بیان کرد:  آماده‌باش در برابر سیل و اتخاذ تمهیدات لازم به دستگاه‌های اجرایی و امدادی اعلام شده است.  حوضه آبریز استان تهران با بیش از 9 رودخانه و مسیل در شمال تهران واقع شده اما احتمال طغیان رودخانه‌ها در ادامه مسیر و مسیل‌ها وجود دارد. از این‌رو هشدار مدیریت بحران به شهروندان این است که نه فقط در اطراف رودخانه های شمال تهران بلکه در اطراف هیچ یک از رودخانه‌های تهران مستقر نشوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پوشش کامل رسانه ها از اخبار مربوط به سیل، مردم آمادگی لازم را دارند وامیدواریم به توصیه ها دقت کنند.

 

نظر شما