گزارش اختصاصی برنا از وضعیت استان‌های سیل‌دیده؛

میزان خسارات سیل خوزستان تخمین زده نشده

۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۱۱:۵۲:۵۸
کد خبر: ۳۹۲۸۳۱
میزان خسارات سیل خوزستان تخمین زده نشده
بارش‌های شدید در روز پنج‌شنبه (26 فروردین) وضعیت بسیاری از شهرهای غربی و جنوبی کشور را بحرانی و سیلاب، خوزستان، ایلام و لرستان را محاصره کرد. سر ریز شدن سد دز در شمال خوزستان در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه موجب طغیان رودخانه دز شد و پل شناور دزفول را حوالی ساعت 7 صبح تخریب کرد و با خود برد اما هنوز دستگاه‌های مربوطه خسارات احتمالی را برآورد نکردند.

به گزارش خبرنگار حوادث خبرگزاری برنا، با گذشت سه روز از این حادثه، بررسی ها نشان می دهد که سیل 16 استان کشور از جمله لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، اصفهان، خراسان شمالی و رضوی، کهگیلویه، کردستان، البرز، یزد، آذربایجان شرقی و زنجان را درگیر کرده است.

میزان خسارات وارده مشخص نیست

هاشم بالدی، مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص خسارات وارده بر اثر سیل استان خوزستان گفت: خسارات وارده به استان خوزستان همچنان ادامه دارد و حتی به‌طور حدودی هم نمی‌توان میزان آن را برآورد کرد.

وی در ادامه افزود: شب گذشته جلسه شورای بحران در استان خوزستان تشکیل و مقرر شد تا پس از کنترل کامل صحنه حادثه و اتمام این شرایط بحرانی میزان خسارات را برآورد کنیم.

به گفته مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان، سیل در این استان فقط تلفات مالی را به‌همراه داشته و خوشبختانه هیچ‌ تلفات جانی نداشته است.

امدادرسانی به 166 شهر و روستا

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این باره به برنا گفت: طی 4 روز گذشته 166 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شدند و به 9 هزار نفر از متاثران سیل و آبگرفتگی خدمات امداد و نجات لازم ارائه شد.

به گفته مرتضوی، با برپایی 740 دستگاه چادر امدادی، سه هزار و 670 نفر اسکان اضطراری یافتند. 20 نفر نیز نجات یافته و به مناطق امن منتقل شدند

آبگرفتگی در حرم مطهر امام رضا(ع)

مشهد از دیگر شهرهایی بود که دچار سیلاب شد. مرتضی اکبرپور، در خصوص وضعیت جوی خراسان رضوی و مشهد به خبرنگار برنا گفت: از روز گذشته شاهد بارش های فراوان در این استان هستیم که سبب آب گرفتگی معابر و خیابان‌ها شده است و شب گذشته 22 میلی متر باران در شرایط بسیار تند شهر مشهد را تحت تاثیر قرار داد که آب به حرم مطهر رسید.

به گفته معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور، معاون اماکن و ستاد بحران استان تمهیدات لازم را انجام دادند تا آب از محوطه حرم تخلیه شود و به داخل نفوذ نکند.

براساس این گزارش، همچنان سیل در مناطق غرب و جنوب غربی کشور ادامه دارد و باید منتظر بود تا استانداری و مدیریت بحران خوزستان خسارت نهایی سیل 3 روز گذشته را اعلام کند. بررسی ها نشان می دهد تاکنون برآورد خسارات نهایی از سوی سازمان‌های ذی‌ربط اعلام نشده و این سیل تاکنون 5 کشته و 1 مفقود برجا گذاشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز