چاوشی در همایش" اشتغال و توسعه و کار آفرینی گفت:‌

آسیب های اجتماعی اخلاق و مدنیت جامعه را نشانه رفته است

۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۱۳:۱۸:۲۴
کد خبر: ۳۹۲۹۱۲
آسیب های اجتماعی اخلاق و مدنیت جامعه را نشانه رفته است
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با تاکید براینکه آسیب های اجتماعی موجودیت اخلاق و مدنیت جامعه را نشانه رفته است عنوان کرد:‌نظام هزینه های سنگینی برای مبارزه با مواد مخدر پرداخته است

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران، سیدشهاب الدین چاوشی در همایش" اشتغال و توسعه و کار آفرینی ، بهبودیافتگان و خانواده" با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از بیماری های بزرگ اجتماعی است که عوارض و آثار زیانباری به همراه دارد گفت:‌جرایم ناشی از اعتیاد آمار تکان دهنده ای دارد  و اعتیاد  عقل و اندیشه انسان را تباه کرده و او را از تفکر باز می دارد.

وی با تاکید بر این نگرش که اعتیاد یک بیماری است ادامه داد:‌ در بروز اعتیاد خود فرد نقش اصلی دارد که اراده نابی و خواسته ای هوس آلود او را به دامی می کشاند که بی ارادگی اصلی ترین مشخصه آن است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر  گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران انسان های شریف زیادی را در مسیر مبارزه با این پدیده خانمانسوز از دست داده است.

چاوشی تصریح کرد:‌قاچاق مواد مخدر عده زیادی  را درگیر تبادل پول های کثیف و عوارض ناشی از آن کرده است.

به گفته معاون استاندار تهران؛ این همایش و همایش هایی مانند آن باید برای کنترل ناهنجاری پر مخاطره اعتیاد که می تواند کشور را در کام بحران فرو ببرد، باشد.

 

وی با تاکید براینکه پیشگیری موثرترین و کم هزینه ترین راه مقابله با اعتیاد است گفت:‌درمان و مراقبت های پس از درمان مهمترین راهکار برای ممانعت از بازگشت معتادان به چرخه اعتیاد است.

 چاوشی تصریح کرد:‌جامعه ما باید فرهنگ پذیری و مدارا با بازیافتگان سلامت از اعتیاد را نهادینه کند که این هنر رسانه های عمومی و اثرگذار است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات جامعه معلول اعتیاد است افزود:‌همایش هایی که برای مبارزه و کنترل این آسیب اجتماعی برگزار می شوند باید راهکار اجرایی لازم را در کنار فعالیت و نقش سازمان های مردم نهاد برای مقابله با این بلای خانمانسوز ارایه دهند.

 

وی در پایان با تاکید براینکه آسیب های اجتماعی موجودیت اخلاق و مدنیت جامعه را نشانه رفته است عنوان کرد:‌نظام جمهوری ایران هزینه های سنگینی برای مبارزه با مواد مخدر پرداخته است.

 

نظر شما